جدیدترین موضع گیری خصمانه بن سلمان علیه ایران

خبرگزاری مهر: به نقل از روسیاالیوم، خالد بن سلمان معاون وزیر دفاع عربستان و برادر محمد بن سلمان ولیعهد سعودی مدعی شد: ایران بزرگترین خطر برای خاورمیانه است و باید به آنها فشار وارد شود تا از یک جنگ منطقه ای گسترده جلوگیری شود.

وی ادعا کرد: ایران و نائبان آن از یکسو و گروههای تروریستی مانند داعش و القاعده از سوی دیگر بزرگترین خطر برای منطقه و امنیت جهانی هستند و هر دو روی یک سکه هستند و احترامی به حاکمیت کشورها و قانون بین المللی نمی گذارند.

پسر پادشاه عربستان مدعی شد: ایران خواهان صدور انقلاب و ایدئولوژی توسعه طلبانه است و ایران نمی خواهد که کشورهای دیگر در منطقه شریکانش باشند بلکه خواهان آن است که بخشی از طرحهای توسعه طلبانه آن باشند. ما چشم انداز 2030 را داریم که ما را به سوی جلو پیش می برد و آنها چشم انداز 1979 را دارند که تلاش می کند که منطقه و عربستان را به سمت عقب ببرد.

خالد بن سلمان ادعا کرد: 160 موشک بالستیک ایران در حال حاضر به سوی عربستان نشانه گرفته شده است و باوجود آن است که عربستان یک تیر هم به سوی ایران شلیک نکرده است. اگر کاری انجام ندهیم مشابه کاری که سالیان گذشته انجام داده ایم این به نزاع بزرگ منجر خواهد شد زیرا پنج سال قبل موشکهای بالستیک به سوی عربستان نشانه گرفته نشده بودند و 20 سال قبل شبه نظامی ایرانی در عراق وجود نداشت. اقدامات تنش آفرین ایران در منطقه به نزاع بزرگ منجر می شود.

وی مدعی شد: عربستان در راستای استقلال کشورهای منطقه و برقراری امنیت و ثبات در خاورمیانه حرکت می کند. ریاض مسئول برافروخته شدن جنگ در یمن نیست و به منظور حمایت از دولت مشروع بین المللی علیه حوثی ها مورد حمایت تهران و نیز مقابله با القاعده وارد جنگ شده است. حوثی ها باید انتخاب کنند که گروه سیاسی در یمن باشند یا شبه نظامی ایرانی و حزب الله دیگر.

برادر محمد بن سلمان در ژستی فریبکارانه ملت ایران را ملتی بزرگ و مستحق زندگی بهتر دانست و در اظهاراتی مداخله جویانه ادعا کرد: حکومت ایران باید همانند عربستان! در راستای برآورده کردن نیازهای شهروندان خود به جای رفتار خبیث در منطقه، حرکت کند.


معاون وزیر دفاع عربستان: توافق هسته‌ای ایران را قدرتمندتر کرده است

معاون وزیر دفاع عربستان با تاکید بر اینکه توافق هسته‌ای ایران را قدرتمندتر کرده است، ادعاهایی را علیه کشورمان مطرح کرد.

خالد بن سلمان معاون وزیر دفاع عربستان در گفت‌وگو با پایگاه خبری وایس مدیا، به طرح ادعاهایی بی‌اساس علیه کشورمان پرداخت و گفت ریاض از تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای خروج از توافق هسته‌ای در سال 2018 حمایت می‌کند.

وی بدون کوچک‌ترین اشاره به این واقعیت که آمریکا و متحد منطقه‌ای‌اش عربستان، عاملان اصلی بی‌ثباتی و ناآرامی در منطقه هستند، مدعی شد که ایران موجب مناقشات در خاورمیانه است.

خالد بن سلمان در ادامه اظهارات ادعایی خود به توافق هسته‌ای اشاره کرد و مدعی شد که این توافق ایران را قدرتمند کرده است تا توسعه تسلیحات غیر هسته‌ای خود را گسترش دهد و ویرانی‌های بیشتری در منطقه خاورمیانه ایجاد کند.

این مقام سعودی که برادر ولیعهد عربستان است همچنین با تکیه بر ادعای نخ‌نما و واهی ریاض مبنی بر حمایت مالی ایران از حزب‌الله و انصارالله یمن مدعی شد: جمهوری اسلامی بودجه سپاه پاسداران، حزب‌الله و حوثی‌ها را افزایش داده است. همچنین پس از توافق هسته‌ای ایران موشک‌های بالستیک بیشتری را علیه پادشاهی عربستان شلیک کرده است.

به گزارش ایسنا، عربستان سعودی که خود بیش از پنج سال است با مداخله نظامی در یمن جان هزاران فرد بی گناه در این کشور را گرفته و تاکنون نیز در هیچ نهاد یا دادگاه بین‌اللمی به خاطر جنایات خود محکوم نشده است، همواره تلاش می‌کند ایران را برای پاسخ یمنی‌ها به تجاوزات سعودی‌ها مقصر بداند.

یمنی‌ها نیز در طول این سال‌ها بارها در پاسخ به حملات غیرقانونی و متجاوزانه عربستان دست به حمله علیه منافع این کشور زده‌اند اما سعودی‌ها هر بار مدعی شده‌اند که ایران با حمایت‌های مالی و نظامی مسئول این حملات است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان