کاهش ۲۵ درصدی صادرات برنج هند

فارس نوشت: منابع تجاری و دولتی هند گفتند بی میلی تاجران هندی برای ارسال محموله‌های برنج به ایران به علت تحریم‌های آمریکا، به شدت صادرات برنج این کشور را کاهش داده است.

کاهش 25 درصدی صادرات برنج هند

منابع تجاری و دولتی گفتند بی میلی تاجران هندی برای ارسال محموله‌های برنج باسماتی به ایران به علت تحریم‌های آمریکا به شدت صادرات این کشور که بزرگ‌ترین تامین‌کننده غلات در جهان است کاهش داده است.

این تحریم‌ها مانع پرداخت پول برنج خریداری شده ایران به هند می‌شود.

به گفته منابع آگاه، صادرات محموله‌های برنج هندی در بازه زمانی آوریل تا نوامبر 2019 یعنی 8 ماه نخست سال شمسی، بیش از 25 درصد کاهش یافته است و از 7.5 میلیون تن در مدت مشابه سال گذشته به 5.5 میلیون تن رسیده است. از نظر ارزش، میزان صادرات 19 درصد افت کرده و از 4.7 میلیارد دلار به 3. میلیارد دلار رسیده است.

غلات بیشترین درآمد ارزی کالاهای کشاورزی هند را به خود اختصاص داده است که در سال مالی 2019-2018 ارزش آن به 7.75 میلیارد دلار رسید.

به گفته منابع آگاه، صادرات برنج باسماتی هند به ایران، بزرگ‌ترین خریدار غلات دهلی‌نو، در 8 ماه نخست امسال به 600 هزار تن کاهش یافت؛ درحالی‌که در مدت مشابه سال پیش 900 هزار تن بود اما تاجران که در مورد تاخیر در پرداخت‌ها نگران هستن، هیچ قرارداد جدیدی با تهران در 5 روز گذشته امضا نکرده‌اند.

باتوجه به بدهی 20 میلیارد روپیه‌ای (281.41 میلیون دلاری) ایران به هند به علت تحریم‌های آمریکا که پرداخت کالاهای وارداتی را دشوار ساخته است، انتظار نمی‌رود که محموله‌ها چندان افزایش یابد.

خریداران ایرانی مقداری از پول خریدهای خود را در ماه نوامبر پرداخت کردند که سبب شد تا تاجران هندی قراردادهای جدیدی با آنها ببندند.

از 4.4 میلیون تن برنج باسماتی که هند در سال 19-2018 صادر کرد، 1.4 میلیون تن به ایران صادر شده است.

223228

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان