کاروان پیک امید به مناطق کم‌برخوردار خراسان جنوبی اعزام می‌شود

بیرجند - ایرنا - مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: کاروان پیک امید دهه فجر به مناطق کم‌برخوردار استان اعزام و مهرواره ادبی استانی «خداحافظ سردار» و «عروسک‌های بومی و محلی» نیز برگزار می‌شود.

کاروان پیک امید به مناطق کم‌برخوردار خراسان جنوبی اعزام می‌شود

 طاهره حمیدی روز یکشنبه در نشست خبری اظهار داشت: در مجموع 400 برنامه برای دهه فجر با همکاری دستگاه‌های اجرایی پیش‌بینی شده است که 250 مورد آن ویژه کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

وی افتتاح 2 کتابخانه سیار روستایی در شهرستان‌های بیرجند و قاینات، سه آسمان نمای دیجیتال و سیاره عروسک‌ها را از دیگر برنامه‌هایی ذکر کرد که برای دهه فجر امسال پیش‌بینی شده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی با اشاره به رونمایی از مجموعه 100 کتاب شنیداری و مجموعه نقد 100 کتاب خوانش شده توسط مربیان کانون در بیرجند بیان کرد: ایستگاه نقاشی و کاردستی در حاشیه راهپیمایی 22 بهمن در سطح استان برپا می‌شود.

وی به رونمایی از کتاب زنگ لواشک در دهه فجر اشاره کرد و گفت: این کتاب مجموعه آثار اعضای کارگاه‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

حمیدی با بیان اینکه در ایام دهه فجر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نیز برای کودکان و نوجوانان تبیین می‌شود اظهار داشت: مسابقه ملی نقاشی و خوشنویسی ویژه شهادت سردار سلیمانی نیز از برنامه‌های محوری این ایام خواهد بود.

وی ادامه داد: انتشار پوستر کودک و نوجوان، نواختن زنگ انقلاب، حضور در مزار شهدا، دیدار با خانواده‌های شهدا و جانبازان، فضاسازی ساده و هنرمندانه از فضای انقلاب، پخش سرودهای انقلابی، نواختن زنگ انقلاب، معرفی کتاب‌های انقلابی، سخنرانی شخصیت‌های انقلابی و برگزاری نشست‌های کتابخوان مدرسه‌ای از جمله برنامه‌های کانون در ایام دهه فجر خواهد بود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در ایام دهه فجر نمایش عروسکی برای کودکان و نوجوانان اجرا خواهد شد، بیان کرد: کارگاه کاردستی با موضوع دهه فجر و کارگاه شعرخوانی با موضوع اشعار انقلابی و شهادت سردار سپهبد سلیمانی و همرزمان این شهید برگزار می‌شود.

وی از برگزاری جشنواره سازه‌های بزرگ کاغذی در کانون پرورش فکری نهبندان خبر داد و افزود: برنامه بازخوانی خاطرات انقلاب 57 با عنوان «عصر خاطره» و پرده‌خوانی انقلاب برای کودکان و نوجوانان برگزار خواهد شد.

حمیدی برگزاری یادواره شهدای دانش آموز و نواختن زنگ انقلاب در مدارس از برنامه‌های اداره کل آموزش و پرورش در ایام دهه فجر اعلام کرد و گفت: مسابقه دلنوشته کودکانه من یک سردار سلیمانی‌ام، نشست‌های کتاب‌خوان با موضوع سردار دل‌ها و داستان‌های انقلاب نیز در حوزه کتابخانه‌های عمومی برای کودکان و نوجوانان اجرا می‌شود.

وی اکران فیلم پرواز ممنوع، دیدار با خانواده‌های دارای کودک بیمار صعب‌العلاج و تجلیل از فرزندان شهدا به ویژه شهید مدافع حرم استان را از دیگر برنامه‌های ایام دهه فجر برشمرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی با بیان اینکه در ایام دهه فجر نمایشگاه عکس شهدا و نمایشگاه آثار هنری در مراکز فرهنگی و هنری کانون برپا می‌شود، گفت: کارگاه ادبی نوشتن خلاق با موضوع ایران اسلامی و ارزش‌های مقدس آن نیز برگزار می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان