افزایش ۲۰ درصدی صادرات کالای ایرانی از مرز بیله‌سوار

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از افزایش ۲۰ درصدی صادرات کالای ایرانی از پایانه مرزی بیله‌سوار خبرداد.

افزایش 20 درصدی صادرات کالای ایرانی از مرز بیله‌سوار

به گزارش خبرگزای خبرآنلاین از استان اردبیل، علی رحمتی در بازدید از پایانه مرزی بیله‌سوار از افزایش 20 درصدی صادرات کالای ایرانی از پایانه مرزی بیله‌سوار خبرداد و اظهار کرد: در10 ماه گذشته بیش از 373 هزار تن کالا از پایانه مرزی بیله‌سوار صادر شده است.

وی افزود: این میزان کالا توسط 16 هزار و 877 دستگاه ناوگان به کشورهای جمهوری آذربایجان، روسیه،گرجستان و حوزه قفقاز صادر شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل عمده کالاهای صادراتی را کاشی، شیشه، پروفیل، نمک، قیر، سنگ ساختمانی و سیب‌زمینی عنوان کرد و گفت: از این میزان صادرات 333 هزار تن کالا توسط 15 هزار و 160 دستگاه کامیون ایرانی و 39 هزار و 739 تن کالا نیز توسط هزار و 717 دستگاه کامیون گرجی از مرز خارج شده است.

رحمتی با اشاره به این‌که در مدت یاد شده 123 هزار تن کالا توسط 5 هزار و 155 دستگاه کامیون از مرز بیله‌سوار ترانزیت خروجی شده است تصریح کرد: از این مقدار 2 درصد توسط کامیون ایرانی، 95 درصد توسط کامیون گرجی و 3درصد نیز توسط کامیون ترکی به کشورهای مختلف ترانزیت خروجی شده است.

وی عمده کالاهای ترانزیت شده از پایانه مرزی بیله‌سوار را گچ، نئوپان، نمک، سنگ‌های ساختمانی، آب معدنی و سیمان برشمرد.

مدیرکل راهداری وحمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل پایانه مرزی بیله‌سوار را جزء 5 پایانه برتر کشور دانست و گفت: وضعیت حمل و نقل و صادرات کالا عادی و روان است.

46
 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان