استاندار قزوین:

نهضت علمی کردن کشاورزی باید ایجاد شود

قزوین -ایرنا- استاندار قزوین گفت: نهضت علمی کردن کشاورزی و تقویت مراکز تحقیق و توسعه در این بخش باید در کشور و استان ایجاد شود.

نهضت علمی کردن کشاورزی باید ایجاد شود

هدایت الله جمالی پور روز یکشنبه در آیین معرفی و تجلیل از کشاورزان نمونه ملی و استانی افزود: امروز ناگزیریم ارتباط بین دانشگاه با مراکز کشاورزی را ایجاد و تقویت کنیم.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: در زمینه تولید علم در حوزه کشاورزی جزو کشورهای سرآمد هستیم اما باید یافته های علمی را پیاده سازی و در کشاورزی خود اجرا کنیم و در این بخش کار زیادی داریم.

وی اظهار داشت: امروز فقط به تولید دانشجو در دانشگاه اقدام می کنیم در حالی که باید از علمی که به دانشجویان آموزش داده شده برای خلق ثروت و محصول استفاده شود.

استاندار قزوین با بیان اینکه دانش و تخصص موجود در نیروهای انسانی باید به خدمت بخش کشاورزی که جزو زیرساخت حیاتی اقتصاد کشور است دربیاید،گفت: وزارت جهاد کشاورزی و علوم باید برای علمی کردن کشاورزی همکاری بیشتری را از خود نشان دهند.

وی با بیان اینکه برنامه محوری باید بیش از پیش در حوزه کشاورزی مورد توجه قرار بگیرد،گفت: کشاورز ما باید بداند امسال چه محصولی بکارد و چگونه بتواند بهره وری را در کار خود افزایش دهد.

استاندار قزوین با بیان اینکه یکی از مولفه های مهم توسعه در قزوین مربوط به کشاورزی است، گفت: کشاورزی از تاریخ بالایی در قزوین برخوردار بوده و سرمایه گذاری هنگفتی نیز در این بخش انجام شده است.

جمالی پور همچنین اظهار داشت: ما هنوز نتوانسته ایم از ظرفیت های بخش کشاورزی آن طور که شایسته است استفاده کنیم اگر چه در سال های اخیر اقدامات مهمی نظیر اجرای 20 هزار هکتار آبیاری نوین و یا ایجاد 72 هکتار زمین آماده سازی شده برای راه اندازی شهرک گلخانه ای انجام شده که کافی نیست و باید تقویت شود.

وی در ادامه بر آمایش اراضی کشاورزی تاکید کرد و گفت: در همین خصوص برخی اراضی باید حیاتی تعریف شوند و به هیچ کس اجازه کوچکترین تعدی و تغییر کاربری حتی در قالب کمیسیون های مختلف به آنها داده نشود.

استاندار قزوین گفت: متاسفانه در گذشته در برخی اراضی درجه یک مجوز ایجاد صنایع داده شده است که امروز موجب مشکل و گرفتاری شده است.

وی در بخس دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه امروزه افق اجرای برنامه ها صدساله دیده و نوشته می شود،گفت: در دولت فعلی گام های مهمی در حوزه اصلاح رویکردهای برنانه ریزی انجام شده و می بینیم که با وجود همه محدودیت ها و مشکلات با شاخص های مثبتی روبرو هستیم که نتایج آن در آینده ملموس تر خواهد بود.

بخش کشاورزی در استان قزوین دارای 80 هزار بهره بردار است.

حدود پنج درصد محصولات کشاورزی کشور در قزوین تولید می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان