جاسوسی امارات از کاربران اینترنت

یاهو نیوز: دولت امارات با وجود ارائه خدمات اینترنتی به سانسور گسترده آن و جاسوسی همه جانبه از کاربران اینترنت دست می‌زند.

جاسوسی امارات از کاربران اینترنت

به گزارش اسپوتنیک به نقل از یاهو نیوز، دولت امارات میلیاردها دلار در فناوری‌های جدیدی مانند هوش مصنوعی سرمایه گذاری کرده، در عین حال این ظاهر مدرن و پیشرفته، در پس پرده سانسور شدید اینترنت و کنترل همه جانبه ارتباطات مجازی افراد و فعالیت‌های آنها در جریان است.

90 درصد از جمعیت این کشور را مهاجران و کارگران و متخصصان خارجی تشکیل می‌دهند که نمی‌توانند به علت فیلترینگ از برنامه‌هایی مانند واتس اپ و اسکای برای تماس رایگان با دوستان خود در خارج از امارات استفاده کنند.

اگر چه پروتکل تلفن اینترنتی یا VoIP به طور گسترده در نقاط مختلف جهان قابل استفاده است، اما دسترسی به آن از طریق خدمات شرکت‌های عادی اینترنتی در امارات ممکن نیست. تنها اپلیکیشن در دسترس در امارات برای تماس تلفنی اینترنتی ToTok است که توسط شرکتی در ابوظبی طراحی شده و در واقع ابزار جاسوسی دولت امارات از ساکنان این کشور است.

همچنین خارجیان ساکن امارات برای تماس تلفنی با بستگان و دوستان خود در دیگر کشورها چاره‌ای جز خرید نرم افزارهای وی پی ان و فعال کردن آنها ندارند که هزینه اضافی به این افراد تحمیل می‌کند.

البته بسیاری از افراد به سمت استفاده از ToTok رفته‌اند که از زمان عرضه در امارات و دیگر کشورهای خاورمیانه در سال 2019 طرفدارانی برای خود دست و پا کرده است. ToTok قابلیت تماس ویدئویی نیز دارد. البته نیویورک تایمز در دسامبر سال گذشته افشا کرد که دولت امارات از ToTok برای جاسوسی از کاربران استفاده می‌کند و گوگل و اپل باید آن را از فروشگاه‌های آنلاین خود حذف کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان