برگزاری سوگواره یاس نبوی در۹۰ بقعه متبرکه استان مرکزی تدارک شد

اراک - ایرنا - مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: همزمان با فرارسیدن ایام عزاداری شهادت بانوی ۲ عالم حضرت زهرا (س)، سوگواره یاس نبوی در۹۰ بقعه متبرکه و امامزاده این استان برگزار می‌شود.

برگزاری سوگواره یاس نبوی در90 بقعه متبرکه استان مرکزی تدارک شد

حجت‌الاسلام«عبدالله واحدی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: سوگواره یاس نبوی به‌منظور تکریم و بزرگداشت مقام و منزلت حضرت فاطمه زهرا ( س) در دهه دوم ایام فاطمیه برگزار می‌شود و تا روز شهادت آن بانوی گرامی(چهارشنبه) ادامه دارد.

وی ادامه داد: برپایی خیمه های معرفت با حضور مبلغان غرفه های یاس نبوی با موضوعات پرسش و پاسخ، جوانان و نوجوانان، عزاداری، مرثیه خوانی، تعزیه خوانی و مشاوره وقف از مهمترین برنامه‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در سوگواره یاس نبوی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی بیان کرد: قرائت بخشی از خطبه‌های فدکیه، قرائت زیارت‌نامه حضرت زهرا(س) و همایش رهروان یاس نبوی ویژه بانوان از دیگر برنامه‌های سوگواره یاس نبوی در بقاع متبرکه این استان است.

حجت‌الاسلام واحدی اظهار داشت: روز شهادت فاطمه زهرا (س) گروه‌های زنجیرزنی و سینه‌زنی در عزای این بانوی بزرگوار وارد امامزادگان و بقاع متبرکه شده و در سوگ حضرت زهرای مرضیه (س) اشک ماتم خواهند ریخت.

وی اضافه کرد: در تمامی 90 بقعه استان مرکزی که سوگواره یاس بنوی برگزار می‌شود طلاب و روحانیان مستقر هستند که تعدادی از این روحانیون از قم و تعدادی نیز از حوزه‌های علمیه به این مکان‌های مقدس اعزام شده‌اند.

استان مرکزی میزبان 276 امازاده به عنوان بقاع متبرکه است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان