محور بانه - سوته مسدود ‌شد

سنندج - ایرنا - مدیر ساخت و توسعه راه‌های راه و شهرسازی کردستان گفت: محور بانه - سوته در جاده اصلی بانه به مریوان به علت عملیات راهسازی و انفجار بخشی از کوه، از ۱۲ تا ۱۷ امروز یکشنبه ششم بهمن مسدود است.

محور بانه - سوته مسدود ‌شد

رامین محمودی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: محور بانه - سوته به طول 50 کیلومتر است که هشت کیلومتر آن کماکان آسفالت نشده و عملیات انفجاری به منظور انجام زیرسازی این هشت کیلومتر انجام می‌شود.

وی افزود: عملیات انفجار ترانشه های سنگی، در حدفاصل روستای قامیشله تا بیاندره انجام می‌شود و رانندگان بانه، مریوان و سقز و سایر شهرهای کشور که قصد عبور از این محور را دارند باید از مسیر جایگزین بانه - سقز - مریوان و بالعکس استفاده کنند.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های راه و شهرسازی کردستان با بیان اینکه مسیر بانه - سوته به طول 50 کیلومتر است که در صورت احداث هشت کیلومتر باقی مانده به مسیر اصلی ارتقا پیدا می کند، اضافه کرد: این محور در کیلومتر 45 به جاده اصلی سقز - مریوان متصل می‌شود.

محمودی یادآور شد: پیش‌بینی شود اتمام این طرح 200 میلیارد ریال هزینه داشته باشد که امسال از محل منابع استانی و ملی 120 میلیارد ریال اعتبار برای آن پیش بینی شده که تاکنون 30 درصد این میزان تخصیص داده شده است.

وی گفت: راه و شهرسازی کردستان همزمان برای ارتقای محور بانه - سوته به مسیر اصلی 2 طرح دیگر را نیز اجرا می‌کند، احداث پنج کیلومتر مسیر دسترسی چهار خطه در ورودی شهر مریوان به طول پنج کیلومتر و با پیشرفت 30 درصد طرح دیگر در دست اجرای آن است.

محمودی تاکید کرد: احداث کمربندی این شهر به طول پنج کیلومتر به منظور دسترسی به مرز سیرانبند بانه دیگر طرح مورد نظر ارتقای جاده بانه - سوته به مسیر اصلی است که هم اکنون در مرحله مطالعات اصلی و تملک اراضی است.

طول بزرگراه‌های استان کردستان ٣2٠ کیلومتر، راه اصلی و فرعی یک هزار و 500 کیلومتر و راه های روستایی آسفالته 2 هزار و 990 کیلومتر است.

با اقدامات انجام یافته از سوی دولت تدبیر و امید از سال 92 تاکنون شاخص بزرگراهی استان از 9 درصد به 17 درصد، و شاخص راه های روستایی آسفالته از 36 درصد به 49 درصد رسیده است.

طول شبکه راه های استان حدود هشت هزار کیلومتر است که این میزان شامل حدود 6 هزار کیلومتر راه روستایی، 300 کیلومتر بزرگراه، 400 کیلومتر راه اصلی و یک هزار و ٣٠٠ کیلومتر راه فرعی است.

کردستان با 28 هزار کیلومتر مربع و یک میلیو ن و 603 هزار نفر جمعیت در حاشیه جنوبی رشته کوه زاگرس قرار گرفته و یکی از مناطق سرسیر کشور است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان