کوهنورد زخمی کلاردشتی در برف سنگین علم‌کوه مفقود شد

نوشهر - ایرنا - رئیس جمعیت هلال احمر کلاردشت از مفقود شدن کوهنورد کلاردشتی در علم کوه این شهرستان خبر داد و گفت که جست‌وجوی تیم‌های امداد و نجات کوهستان برای نجات این کوهنورد ادامه دارد.

کوهنورد زخمی کلاردشتی در برف سنگین علم‌کوه مفقود شد

کردگار محمودی فر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این کوهنورد 36 ساله کلاردشتی که روز جمعه برای کوهنوردی به رشته کوه تخت سلیمان رفته بود در تماس تلفنی با خانواده خود اعلام کرد که در " کرما " کوه مجروح شده است.

وی ادامه داد : خانواده این کوهنورد شنبه شب ساعت 18 بعد از گذشت حدود 20 ساعت این اتفاق را به هلال احمر کلاردشت اطلاع دادند که به دلیل وضعیت منطقه و تاریکی شب ، عملیات جست و جو برای یافتن این کوهنورد از ساعت پنج صبح امروز(یکشنبه) آغاز شد.

رئیس جمعیت هلال احمر کلاردشت گفت : جست‌ و جو این کوهنورد مفقود شده هم اکنون با حضور 2 تیم شامل 12 کوهنورد و نجات ‌گر کوهستان ادامه دارد.

کرما کوه با ارتفاع 4020 متری در شمالی ترین نقطه قله علم کوه و رشته کوه تخت سلیمان قرار دارد.

قله مرتفع علم کوه با ارتفاع 4850 متر در مرکز رشته کوه تخت سلیمان کلاردشت در غرب مازندران قرار دارد که بعد از دماوند با 5671 متر ارتفاع، دومین قله مرتفع ایران می باشد و دیواره ای که در دامنه شمالی قله علم کوه قرار دارد نیز جزو فنی ترین و سخت ترین مسیرهای سنگ نوردی و دیواره نوردی کشور محسوب می شود.
این منطقه با بیش از 45 قله بالای 4000 متر و داشتن یخچال های متعدد ، برف چالها و دیواره هایش مشهورترین ارتفاعات ایران و نامی آشنا برای کوهنوردان داخلی و خارجی است.

شهرستان تاریخی و کوهستانی کلاردشت با جمعیتی 25  هزار نفر در غرب مازندران قرار دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان