آیا بمب اتمی در ذهن دشمنان ایران بازدارندگی ایجاد می کند؟

کارشناس ارشد مسائل هسته ای تحولات اخیر در روابط ایران و اروپا پس از کارشکنی تازه اروپا در فعال سازی مکانیسم ماشه را مورد بررسی قرار می دهد.

آیا بمب اتمی در ذهن دشمنان ایران بازدارندگی ایجاد می کند؟

به گزارش خبرآنلاین، حسن بهشتی پور در پاسخ به اینکه آیا بمب اتمی در ذهن دشمنان ایران بازدارندگی ایجاد می کند گفت: شواهد نشان داده که هرگز این اتفاق رخ نمی‌دهد چون شما همین که موفق می‌شوید یک آزمایش موفقیت آمیز با بمب هسته‌ای را داشته باشید؛ دشمن احساس خطر می‌کند چون فکر می‌کند ممکن است در کسری از ثانیه برایش نابودی رقم بخورد. ضمن اینکه آمریکا نگران امنیت خودش نیست زیرا با ما هزاران کیلومتر فاصله دارد آنها نگران امنیت اسرائیل و سایر متحدانشان در منطقه هستند. و اینکه بارها به صراحت اعلام کرده است که من به هر قیمتی اجازه نمی‌دهم شما به بمب اتمی  برسید و این یعنی قبل از اینکه ما بخواهیم اقدامی انجام دهیم با اقدامات نظامی جلوی ما را گرفته است هرچند که ترامپ بلوف زیاد می‌زند اما بحث اصلی در تصمیم گیری‌ها این است که چه اقدامی در چه زمانی صحیح است.

این کارشناس درباره اینکه آیا تنها یک راه حل وجود دارد گفت: من می‌گویم تنها راه حل این نیست و زمانی که می‌گویم راه حل‌هایی مثل برجام وجود دارد متهم به سازش کاری و وادادگی می‌شوم. ما همیشه برای کارهایی که انجام می‌دهیم نباید توجیه داشته باشیم گاهی برای کارهایی که انجام نمی‌دهیم هم باید توجیه داشته باشیم.ما در وضعیت بن بست نیستیم در وضعیتی نیستیم که هیچ راه حلی نداشته باشیم چرا که اهداف خودمان را با دیپلماسی پیش می‌بریم.

وی افزود: دیپلماسی یعنی کارهای نشدنی، شدنی شود اگر قرار بود کارهای شدنی را دیپلمات انجام دهد که همه ما دیپلمات بودیم. دیپلمات فرهیخته، دیپلماتی است که به پشتوانه ملتش آگاه باشد و منفعت ملی را در اولویت خود قرار دهد در اصل وظیفه‌اش این است که به دنبال راهکارهایی بگردد که به او کمک کند کارهای به بن بست رسیده را از بن بست خارج کند.  ما در دیپلماسی بن بست نداریم اما باید هوشمندانه تصمیم گرفته و به آن عمل شود تا یک ملت از آن پشتیبانی کنند در صورتی که یکی از مشکلات ما این است که برجام اسیر بازی‌های سیاسی شده است یعنی هرکسی با نگاه جناحی در جهت مخالفت یا موافقت با موضوع گام بر می‌دارد.

مشروح این گفت و گو را اینجا بخوانید.

310311

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان