طرز تهیه کیک تولد شکلاتی در منزل با دستور پخت ساده و راحت

در این مطلب آموزش طرز تهیه کیک تولد شکلاتی با ساده ترین روش را پیش رو خواهید داشت که امیدواریم از طعم بی نظیر این کیک تولد خانگی نهایت لذت را ببرید.

طرز تهیه کیک تولد شکلاتی در منزل با دستور پخت ساده و راحت

کیک تولد شکلاتی از انواع کیک های خوشمزه و خوش طعم است که به روش های مختلفی پخته می شود و شما می توانید به کمک موادی که در دسترس دارید این کیک لذیذ را در منزل بپزید و از خوردن آن نهایت لذت را ببرید همچنین می توانید با پخت این کیک لحظات شیرین و به یاد ماندنی را در روز تولد اعضای خانواده تان برای آن ها رقم بزنید.

برای پخت کیک تولد از روش های مختلف نظیر کیک شکلاتی و کیک خامه ای و کیک اسفنجی و … استفاده می شود که هر یک از این کیک ها اگر با رعایت ترفندهایی پخته شوند دارای طعم و مزه بی نظیری خواهند بود.

کیک تولد شکلاتی

مواد لازم

  • آرد : 2.5 پیمانه
  • شکر : 1.5 پیمانه
  • روغن مایع : نصف پیمانه
  • شیر : یک پیمانه
  • وانیل : نوک قاشق چایخوری
  • بیکینگ پودر : دو قاشق غذاخوری
  • پودر کاکائو : نصف پیمانه
  • تخم مرغ : 4 عدد

مواد لازم برای تهیه گاناش

  • خامه صبحانه : 200 گرم
  • شکلات تخته ای : 200 گرم

طرز تهیه کیک تولد شکلاتی در منزل

برای پخت کیک شکلاتی ابتدا شکر و تخم مرغ را به کمک همزن به مدت 7 دقیقه هم بزنید تا کشدار و کرم رنگ شوند.

هم زدن شکر و تخم مرغ

سپس روغن و شیر را به مخلوط تخم مرغ بیفزایید و دوباره مایه کیک را هم بزنید.

افزودن روغن به مایه کیک

افزودن شیر به مایه کیک

در این مرحله از طرز تهیه کیک تولد شکلاتی بیکینگ پودر و آرد و وانیل و پودر کاکائو را با یکدیگر ترکیب نمایید و مخلوط این مواد را سه بار الک نمایید سپس ترکیب آرد و بیکینگ پودر را به صورت آرام آرام به مایه کیک بیفزایید و با دور کند همزن مواد را هم بزنید تا یکدست شوند.

دستور پخت کیک تولد شکلاتی در منزل

برای چرب کردن قالب کیک یک قاشق غذاخوری آرد و نصف قاشق غذاخوری روغن جامد یا کره را با یکدیگر ترکیب نمایید سپس از مخلوط این مواد برای چرب کردن قالب استفاده نمایید و مایه کیک را درون قالب بریزید و قالب حاوی کیک را درون فر که از قبل با دمای 180 درجه سانتی گراد گرم کرده اید به مدت 50 دقیقه قرار دهید و بعد از مدت زمان ذکر شده قالب را از درون فر بیرون آورید و بعد از اینکه کیک مقداری خنک شد آن را درون ظرفی مناسب قرار دهید.

طرز تهیه گاناش روی کیک

برای تهیه گاناش روی کیک ، خامه را روی حرارت شعله گاز قرار دهید و شکلات را به آن بیفزایید و هم بزنید تا شکلات درون خامه ذوب شود سپس مخلوط این مواد را از روی حرارت گاز بردارید و اجازه دهید تا خنک شوند سپس از گاناش برای تزیین کیک تولد خانگی استفاده نمایید.

طرز تهیه کیک تولد شکلاتی

دستور پخت کیک شکلاتی برای تولد

در این مطلب با دستور پخت کیک تولد شکلاتی آشنا شدید که امیدواریم با توجه به مراحل ذکر شده بتوانید کیک تولدی خوشمزه و خوش طعم را در منزل بپزید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان