گردنه گله بادوش الیگودرز بازگشایی شد

خرم آباد - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان گفت: گردنه گله بادوش الیگودرز که چهارم بهمن ماه به دلیل سقوط بهمن مسدود شده بود بازگشایی شده است.

گردنه گله بادوش الیگودرز بازگشایی شد

عباس شرفی روز یکشنبه با اعلام این خبر افزود: باوجود تلاش راهداران برای باز نگه داشتن گردنه گله بادوش، این مسیر پنجشنبه شب به علت سقوط بهمن  مسدود شد و عصر امروز پس از 72 ساعت تلاش شبانه روزی آماده تردد خودروها شده است.

وی اظهار داشت: در مدت انسداد این گردنه، محور سپیددشت- شول آباد به عنوان محور جایگزین استفاده می شود.

به علت بارش شدید برف و کولاک  طی هفته گذشته راه ارتباطی 270 روستا در شهرستان الیگودرز مسدود شده بود که با تلاش راهداران دیروز و امروز بازگشایی کامل انجام شده است.

متاسفانه 250روستای بخش زز و ماهرو و ذلقی شهرستان الیگودرز که 12 هزار نفر جمعیت دارند و با احتساب عشایر به 20 هزار نفر می رسد در زمان بارش های سنگین برف محاصره می شوند و راه دسترسی ندارند.

  این روستاها از مسیرهای دیگر به کوهرنگ استان چهار محال و بختیاری متصل هستند، که به دلیل بارش سنگین برف، راه دسترسی نیز مسدود می شود و در بسیاری از مواقع،  توده هوای بسیار سرد بر شهرستان حاکم شده و ارتفاع برف در سطح شهر تا حدود 30 سانتی متر و در گردنه ها به یک متر رسیده است.

با توجه به فرارسیدن فصل بارش ها 371 نیروی راهداری لرستان در 30 راهدارخانه فعال  و با کمک 229 دستگاه انواع ماشین آلات سبک و سنگین در جاده های استان حضور دارند.

لرستان حدود هشت هزار کیلومتر راه دارد که  6 هزار کیلومتر آن برفگیر و کوهستانی می باشد و 16 گردنه برفگیر در جاده های اصلی این استان شناسایی شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان