برآورد افزایش سرمایه ۶۰۰ تا ۷۰۰ درصدی "غشهداب" از تجدید ارزیابی دارایی

شهداب ناب خراسان درحالی از افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها خبر داده که بررسی اصلی ترین سرمایه گذاری بلندمدت و زمین از برآورد ۶۰۰ تا ۷۰۰ درصدی این برنامه حکایت دارد.

برآورد افزایش سرمایه 600 تا 700 درصدی "غشهداب" از تجدید ارزیابی دارایی

به گزارش خبرگزاری تسنیم، شرکت شهداب ناب خراسان هفته گذشته اطلاعیه ای را در سامانه کدال منتشر کرد که نشان دهنده قصد این شرکت برای افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها است.

براین اساس، افزایش سرمایه از محل زمین و سرمایه گذاری های بلند مدت خواهد بود. اصلی ترین سرمایه گذاری بلند مدت شرکت نیز مربوط به سهام شرکت کشت و صنعت بهاران گلبهار است که در حال حاضر در بازار پایه فرابورس با نماد "غبهار" مورد معامله قرار می گیرد. نماد این شرکت برای اولین بار 13 شهریور ماه با قیمت 1000 تومان به ازای هر سهم در بازار پایه فرابورس بازگشایی شد و پس از رشد در ماه های اخیر در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته، هر سهم با قیمت 1900 تومان مورد خرید و فروش قرار گرفت.  بر همین اساس ارزش بازار "غبهار" در حال حاضر در حدود 730 میلیارد تومان است.

نکته جالب توجه در گزارش های حسابرسی شهداب، بهای تمام شده 150 تومانی هر سهم "غبهار" برای این شرکت است. به عبارت ساده تر شرکت شهداب، هر سهم شرکت بهاران گلبهار را به قیمت 150 تومان به مالکیت درآورده که در مجموع مبلغی حدود 56 میلیارد تومان است. گزارش حسابرسی شده منتهی به شهریور 98 این شرکت که در حال حاضر مالکیت 93.9 درصدی "غبهار" را در اختیار دارد به شرح زیر است:

بر همین اساس با کسر بهای تمام شده "غبهار" از ارزش روز آن به مبلغی در حدود 640 میلیارد تومان می رسیم که از طرف "غشهداب" می تواند به عنوان مازاد تجدید ارزیابی مورد استفاده قرار گیرد. با در نظر گرفتن سرمایه 133 میلیارد تومانی شهداب، میزان افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی سرمایه گذاری های بلند مدت در حدود 600 درصد تخمین زده می شود.

نکته دومی که در اطلاعیه به آن اشاره شده قصد شرکت برای تجدید ارزیابی از محل زمین است که این موضوع نیز می تواند موجب بهبود میزان افزایش سرمایه شود. لذا در مجموع و بسته به نظر کارشناسان رسمی می توان میزان افزایش سرمایه را در حدود 600 تا 700 درصد برای "غشهداب" تخمین زد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان