واکنش موسسه ی صلح زیبا به نظر مظلوم کوبانی

مظلوم کوبانی اگر افکار و عقایدش نسبتی با مظلومین ایزدی داشت، هرگز در خصوص سپهبد سلیمانی مدافع صلح پایدار درعرصه بین الملل جسارت نمی‌کرد.

واکنش موسسه ی صلح زیبا به نظر مظلوم کوبانی

مظلوم کوبانی یکی از فرماندهان کرد سوریه که با نیرو های آمریکایی نیز همکاری می کرد و ترامپ از او با عنوان ژنرال کوبانی نام می برد پس از اینکه آمریکایی ها پشت کرد ها را خالی کردند به دولت سوریه با شرایطی پیشنهاد همکاری داده و اظهار نظری هم در رابطه با ترور سپهبد سلیمانی داشته، مهندس سامان نیازی، معاون امور بین الملل موسسه بین المللی صلح زیبا و کارشناس مسائل بین الملل در واکنش به اظهارات مظلوم کوبانی در خصوص سپهبد سلیمانی در این خصوص اعلام نمود: 

مظلوم کوبانی اگر افکار و عقایدش نسبتی با مظلومین ایزدی داشت، هرگز در خصوص سپهبد سلیمانی مدافع واقعی حقوق بشر و صلح پایدار درعرصه بین الملل جسارت نمی‌کرد.

ایشان اگر محاسبه و ارزیابی‌اش منطبق بر واقع و ناظر بر عقلانیت و فهم استراتژیک باشد، مصالح واقعی مردم خود را می‌سنجید و هرگز چنین اظهار نظری نمی‌داشت.

ایشان نه اصول نظامی را می‌داند که قدرت فهم راهبرد مقاومت را داشته باشد و نه اصول نفوذ در دل‌ها، تعاملات انسانی و همینطور بشردوستانه را، لذا نمی‌تواند عمق راهبردی مکتبی که سلیمانی نماینده آن بود را دریابد.

وی در ادامه افزود:

کوبانی چطور در زمان حملات ارتش ترکیه که آمریکا هم به آن ها پشت کرد و چشم انتظار هرکمکی بودند، بیان تحلیلی نداشت؟

سپهبد سلیمانی نمونه واقعی انسانیت و ایثارگری برای صیانت از اصول انسانی و پاسداشت حقوق بشر، برای بشر است.

در مکتبی که سلیمانی منتسب به آن است شهادت عاقبت بخیری و سعادت است، لیکن جناب کوبانی به کدام مکتب منتسب می شود؟ آیا در میان دل‌ها و افکار و معادلات واقعی منطقه محبوبیتی دارد؟

سرنوشت سپهبد سلیمانی، بیداری بیشتر در منطقه و خروج آمریکایی‌ها و مقدمات افول زود‌رس رژیم کودک کش صهیونیستی است.

اما تاریخ منطقه، سرنوشت سعادت بخشی را برای تفکر امثال کوبانی در حافظه خود نداشته و نخواهد داشت.

نکات مطرح شده در این مقاله، نظرات و دیدگاه های شخصی نویسنده بوده و الزاماً عقاید هیئت تحریریه اسپوتنیک را بازتاب نمی دهد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان