مدیر مسئول الوفاق: سفر بن علوی به ایران برای کاهش تنش در منطقه است

تهران- ایرنا- مدیر مسئول روزنامه الوفاق هدف وزیر امور خارجه عمان از سفر به ایران را میانجی گری بین تهران و غرب برای کاهش تنش در منطقه، بررسی تحولات یمن و ابتکار صلح هرمز عنوان کرد.

مدیر مسئول الوفاق: سفر بن علوی به ایران برای کاهش تنش در منطقه است

مصیب نعیمی یکشنبه شب در گفت وگو با شبکه خبری المیادین اظهارداشت که یوسف بن علوی، میانجی گری بین ایران و غرب برای کاهش تنش در منطقه را دنبال می کند.

وی گفت که در جریان سفر بن علوی به ایران سه موضوع اصلی از جمله: طرح صلح هرمز، جنگ یمن و کاهش تنش بین ایران و غرب به ویژه توافق هسته ای را مورد گفت وگو قرار می گیرد.

مدیر مسئول روزنامه عربی الوفاق چاپ تهران افزود: هیثم طارق آل سعید، پادشاه جدید عمان اهتمام ویژه ای به این موضوع دارد که مسقط برای آرام کردن فضا بین کشورهای همسایه نقش ایفا کند.

نعیمی به نقل از برخی منابع عمانی تاکید کرد که سلطان هیثم، به جلوگیری از تنش در منطقه خلیج فارس توجه ویژه ای دارد.

وی افزود که پادشاه جدید عمان در دیدارهای خصوصی خود از نقش بارز مسقط برای همکاری با تهران با هدف جلوگیری از هرگونه تنش در تنگه هرمز سخن گفته و تاکید کرده است که این اقدامات ادامه خواهد یافت.

نعیمی همچنین به دیدارهای اخیر بن علوی در  اجلاس اخیر داووس اشاره کرد و گفت وی به ایران آمده است تا مقام های ایرانی را از نتایج دیدارهایش به ویژه در باره ابتکار صلح هرمز آگاه سازد.

وی افزود: به نظر می رسد که اروپایی ها از بن علوی خواسته اند برای نجات توافق هسته ای به ویژه بعد از اقدامات اخیر ایران (گام پنجم) تلاش کند.

به گزارش اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، «یوسف بن علوی» وزیر امور خارجه عمان امروز در راه بازگشت از داووس در توقفی کوتاه در تهران با «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزرای امور خارجه دو کشور در این دیدار در رابطه با موضوعات دوجانبه و منطقه‌ای به ویژه همکاری‌های ایران و عمان در تنگه هرمز تبادل نظر کردند. 

ظریف و بن علوی همچنین بر اراده دولت‌های متبوع خود در جهت تداوم همکاری‌ها و رایزنی‌ها با هدف تضمین ایمنی دریانوردی و امنیت انرژی برای همگان تاکید کردند و از همه طرف‌ها خواستند نقش مثبتی را در این روند ایفاء کنند. 

این چهارمین دیدار وزیران خارجه عمان و ایران در حدود یک ماه اخیر است. وزیر خارجه عمان روز سه‌شنبه هفته گذشته در تهران با محمدجواد ظریف دیدار و گفت‌وگو کرد. 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان