بیانیه عبدالمهدی در مورد حمله به سفارت آمریکا

بغداد - ایرنا -  عادل عبدالمهدی نخست وزیر دولت پیشبرد امور عراق به دنبال حمله راکتی یکشنبه شب به سفارت آمریکا در منطقه سبز امنیتی بغداد بیانیه ای صادر کرد.

بیانیه عبدالمهدی در مورد حمله به سفارت آمریکا

   در بیانیه نخست وزیر آمده است که دولت مراحل اجرای تصمیم پارلمان برای عقب نشینی نیروهای خارجی را آغاز کرده است.

عبدالمهدی در این بیانیه نوشته است که بار دیگر تجاوز به یک محل دیپلماتیک خارجی تکرار شد که طی آن تعدادی راکت کاتیوشا در سفارت آمریکا فرود آمد. 

وی با محکوم و غیرقانونی توصیف کردن این حملات گفت که   نتیجه این اقدام ها تضعیف دولت و حاکمیت آن و مخدوش کردن حرمت ماموریت های دیپلماتیک در خاک عراق است. 

نخست‌ وزیر مستعفی عراق یادآور شد: به نیروهای خودمان دستور داده ایم که برای جلوگیری از تکرار مجدد چنین حملاتی تحقیقات و بررسی های لازم را انجام دهند و کسانی که این موشک ها را شلیک کرده اند را دستگیر کنند تا در پیشگاه قانون و دستگاه قضایی مجازات شوند. 

عبدالمهدی تاکید کرد که این اقدام ها می تواند عراق را به  میدان جنگ بکشاند، به ویژه در زمانی که دولت اقدامات لازم را برای اجرای تصمیم مجلس مبنی بر خروج نیروهای خارجی را از خاک کشور آغاز کرده است‌. 

وی ادامه داد که دولت متعهد است از همه مأموریت های دیپلماتیک محافظت کند و تمام اقدامات لازم را برای دستیابی به این امر مطابق قانون انجام دهد و کلیه نیروهای وفادار، خیرخواه و مسئول را دعوت می کند که در کنار دولت در اجرای تعهدات عراق بایستند. 

نخست‌ وزیر دولت پیشبرد امور عراق از همه گروه ها و جریان ها خواست به نقش و وظایف خود در راستای جلوگیری از تکرار این حوادث عمل و در افشای عاملان آنها به دولت کمک کنند. 

 شامگاه یکشنبه پنج راکت کاتیوشا در منطقه امنیتی سبز بغداد فرود آمد. 

یک مقام امنیتی تأیید کرد که یکی از راکت ها به سفارت آمریکا اصابت کرده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان