آموزش و پرورش اصفهان از نظر نیروی انسانی روی خط قرمز است

کاشان- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به کمبود شدید نیروی انسانی در این مجموعه گفت: آموزش و پرورش این استان در حوزه نیروی انسانی به خط قرمز رسیده است.

آموزش و پرورش اصفهان از نظر نیروی انسانی روی خط قرمز است

محمد اعتدادی شامگاه یکشنبه در آیین آغاز عملیات ساخت یک مجتمع آموزشی در نوش‌آباد آران‌وبیدگل افزود: برای سال تحصیلی 1399-1400 افزون بر 16 هزار کسری نیروی انسانی در استان اصفهان خواهیم داشت که ضروری است تا مسوولان مربوطه در وزارتخانه به این مهم توجه ویژه داشته باشند.

وی بیان کرد: امسال افزون بر هفت هزار نیروی بازنشسته در استان اصفهان برای کمبود نیرو جذب کردیم که این رقم قابل توجهی است و روی کیفیت آموزش هم تاثیراتی دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان اضافه کرد: 2 هزار و 300 نیرو هم در قالب طرح خرید خدمات در سال‌جاری جذب شدند که علت آن جبران کسری نیرو بود و با شرایط قانونی انجام شد و با این حال نیاز به جذب نیروی جدید داریم تا شرایط کیفی را ارتقا دهیم.

وی شرایط فضای آموزشی را نیز در استان اصفهان نامناسب برشمرد و تصریح کرد: فضای آموزشی استان از نظر کمی و کیفی مناسب نیست و مدارس فرسوده بسیاری داریم که به بازسازی و نوسازی نیاز دارند.

اعتدادی به نقش پررنگ خیرین مدرسه‌ساز در استان اصفهان اشاره کرد و افزود: بسیاری از واحدها و کلاس‌ها تاکنون از سوی خیران ساخته شده است و امیدواریم با تداوم کمک‌ها، شاهد بهبود فضای آموزشی در این استان باشیم.

وی در ادامه به آغاز عملیات ساخت یک مجتمع آموزشی در شهر نوش‌آباد اشاره کرد و گفت: با بهره‌برداری از این مجتمع آموزشی دیگر شاهد کسری فضای آموزشی در این شهر نخواهیم بود که این نوید بسیار خوبی برای مردم این شهرستان است.

این مجتمع 20 کلاسه شامل سه آموزشگاه ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم در شهرک حسن‌آباد شهر نوش‌آباد با تخصیص 200 میلیارد ریال ساخته می‌شود.

شهر نوش‌آباد با جمعیت نزدیک به 12 هزار نفر در فاصله سه کیلومتری آران‌وبیدگل قرار دارد.

شهرستان 103 هزار نفری آران‌وبیدگل با 130 واحد آموزشی و جمعیت دانش ‌آموزی 20 هزار نفر، در فاصله نزدیک به 6 کیلومتری کاشان و 215 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.

در زمان حاضر در مجموع بیش از 920 هزار نفر دانش‌آموز در پنج هزار و 300 آموزشگاه استان پنج میلیون نفری اصفهان به تحصیل اشتغال دارند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان