"تعارض منافع"، ۱۰۰ مدیر سازمان بهزیستی را مجبور به خداحافظی کرد

رئیس سازمان بهزیستی کشور به بخشنامه‌ای مبنی بر تعارض منافع مدیران بهزیستی اشاره کرد و گفت: در پی ابلاغ این بخشنامه ۱۰۰ مدیر انصراف خود را در ارتباط با فعالیت‌های سازمان ارائه کرده‌اند.

"تعارض منافع"، 100 مدیر سازمان بهزیستی را مجبور به خداحافظی کرد

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ وحید قبادی دانا با بیان اینکه، حدود 3 ماه و نیم پیش سازمان بهزیستی کشور، بخشنامه‌ای درباره وجود تعارض منافع در مسئولیت مدیران سازمان بهزیستی که همزمان با مدیریت خود یکی از مراکز تحت پوشش سازمان را به صورت خصوصی و غیردولتی اداره می‌کنند صادر کرد، گفت: از حدود 40 هزار مرکز غیر دولتی، مثل مؤسسات غیردولتی و خیریه‌ها از قبیل،  مهدهای کودک، مراکز مشاوره و روانشناختی، مراکز نگهداری از سالمندان و غیره که تحت پوشش سازمان هستند، حدود هزار و سیصد مرکز وجود داشت که مدیریت آنها به نوعی با همکاران سازمان بهزیستی اعم از افراد بازنشسته یا کارشناسان شاغل، بستگان آنها و یا مدیران شاغل در سازمان بهزیستی مرتبط بود.

وی افزود: براساس این بخشنامه که در مهرماه سال جاری صادر شد مدیران این سازمان باید بین مسئولیت سازمانی و یا اداره مرکز خصوصی که در چارچوب فعالیت‌های سازمان فعالیت می‌کنند یکی را انتخاب کنند. یعنی اگر ترجیح می‌دهند مدیر بمانند باید مراکز را به یک مؤسسه خیریه که از قبل مجوز داشت واگذار کنند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: همچنین مقرر شد طبق این بخشنامه از این به بعد مجوزی به مدیران فعلی و بستگان درجه اول آنها صادر نشود به طوریکه  که از تاریخ صدور این بخشنامه هیچ مجوزی برای مدیران و بستگان آنها صادر نشد.

قبادی‌دانا به آمار مدیران و کارشناسانی که در گذشته مسئولیت اداره یکی از مراکز سازمان را داشتند  اشاره کرد و گفت: در این مدت 272 نفر از مدیران و کارشناسان ناظر سازمان در مراکز غیردولتی مسئولیت داشتند که از این تعداد، 172 نفر از آنها از مراکز غیر دولتی انصراف داده و آن را واگذار کردند.

وی  ادامه داد:  از این تعداد 3 نفر از مدیران کل استان‌ها، 6 نفر از معاونین استان‌ها، 31 نفر از رئیس اداره و شهرستان، 26 کارشناس مسئول، 105 کارشناس ناظر بودند. همچنین 100 نفر نیز از پست مدیریتی خود انصراف دادند که از این تعداد، 2 نفر از مدیران کل استان‌ها، 8 نفر از معاونین استان‌ها، 12 نفر رئیس اداره و رئیس اداره شهرستان، 19 کارشناس مسئول و 59 کارشناس ناظر بودند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: صدور این بخشنامه باعث ایجاد شفافیت در کار مدیریتی شده  و مراکز را از حالت خصولتی تبدیل به مراکز مشخص دولتی یا خصوصی تبدیل می‌کند. از طرفی  موجب می‌شود  افرادی که مراکز خصوصی را مدیریت می‌کند دیگر پست دولتی نداشته باشند؛ همچنین این امر باعث می‌شود رقابت خوب بین مراکز و مؤسسات غیردولتی و خیریه‌ها شکل بگیرد.

وی افزود: تعارض منافع باعث آسیب زدن به جامعه هدف سازمان بهزیستی می‌شد چرا که مرکز خصوصی  که مدیر دولتی مسئولیت اداره آن را برعهده دارد و در واقع همزمان هم مدیر و هم ناظر است شاید نتواند عملکرد مناسب و نظارت لازم را نداشته باشد، به ویژه اینکه سازمان بهزیستی برای مراکز خود یارانه درنظر گرفته است و نباید استفاده خاص از این یارانه صورت بگیرد.

قبادی دانا گفت:  قرار است از هفته آینده به مدت 2 هفته صحت‌سنجی در این زمینه در ستاد و استان‌ها توسط دستگاه‌های ناظر درون سازمان انجام شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان