هنرمند خوشنویس کردستانی تجلیل شد

سنندج - ایرنا - حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان از سال‌ها فعالیت هنری استاد خوشنویس کردستانی فاتح عزت پور در پردیس سینمایی بهمن سنندج تجلیل شد.

هنرمند خوشنویس کردستانی تجلیل شد

رییس حوزه هنری کردستان شامگاه یکشنبه در آیین تجلیل از این هنرمند خوشنویسی کردستانی اظهار داشت: استان کردستان با حضور چهره‌های برجسته در عرصه‌های مختلف فرهنگی و هنری زبانزد خاص و عام است و هنرمندان برجسته این استان نه تنها در عرصه ملی، که حتی در عرصه.های بین‌المللی با آثار خود نام و آوازه هنر کردستان را جهانی کرده‌اند.

امین مرادی افزود: هنر خوشنویسی به عنوان یکی از هنرهای بسیار ارزشمند از دیرباز در استان کردستان مورد توجه بوده و آثار این اساتید امروز به عنوان یک الگوی هنری مورد توجه هنرجویان وعلاقمندان است.

وی با بیان اینکه قدردانی از هنرمندان وظیفه‌ای مهم است گفت: معرفی خدمات این اساتید و تکریم آنان سبب اعتلای هنر و فرهنگ استان شده و زمینه‌ای برای فعالیت بیشتر در عرصه‌های هنری در بین جوانان خواهد شد.

رییس حوزه هنری کردستان یادآور شد: استاد فاتح عزت پور از 1348 تاکنون به فراگیری و آموزش هنر خوشنویسی مشغول بوده که حاصل نیم قرن فعالیت هنری این استاد، کتابت نزدیک به 20 اثر از جمله خوشنویسی درکردستان، رباعیات خیام، دیوان حافظ، نسخ غنی قزوینی و قدسی،گلستان سعدی، پروین اعتصامی و اشعارخیام به زبان کردی است.
 
وی افزود: استاد عزت پور مقدمات خوشنویسی را از سال 1348 نزد دائی خود استاد مهدی کمالی کردستانی در زمینه نستعلیق شروع کرد و سپس از سال 1358 زیر نظر استاد عباس اخوین فراگیری خط نستعلیق را ادامه داد و امروز به عنوان یکی از بهترین شاگردان این استاد در ایران شناخته می‌شود.

  رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان افزود: این استاد همزمان با خط نستعلیق به دلیل علاقه ای که به دیگر گونه های خوشنویسی داشتند از سال 1359 زیر نظر استاد "یدالله کابلی خوانساری" به فراگیری شکسته نستعلیق مشغول شد و در این زمینه نیز امروز به عنوان یکی از سرآمدان این رشته خوشنویسی شناخته می‌شود.

وی با اشاره به مظلومیت هنر خوشنویسی در بین سایر هنرها گفت: در طول سالیان گذشته تجلیل از هنرمندان و اساتید مطرح هنر تجسمی مورد توجه قرار گرفته که نکوداشت استاد زنده یاد محمد صابر صابر، استاد علی اشرف زانیار، استاد خلیل کویکی ،استاد هادی ضیاء الدینی و استاد احمد خلیلی فرد بخشی از این برنامه‌ها بوده است.

فاتح عزت پورکه فارغ التحصیل علوم اقتصادی دانشگاه علامه طباطبایی است، در سال1361 گواهی ممتاز خوشنویسی را از انجمن خوشنویسان دریافت کرده و در سال 1386 مفتخر به دریافت فوق ممتاز خوشنویسی و در سال 1388 گواهی استادی را از انجمن خوشنویسان دریافت کرده و درهمان سال نشان درجه یک هنری(دکترا) را نیز دریافت می‌کند.

برگزاری دهها نمایشگاه داخلی وخارجی،کسب عناوین مختلف کشوری و بین ‌المللی در زمینه هنر خوشنویسی در کنار سال‌ها آموزش این هنر به هنرمندانی که خود امروز در کسوت استاد خوشنویسی فعالیت می‌کنند همراه با خصوصیات اخلاقی منحصر به فرد، این استاد فرزانه را به عنوان یکی از گنجینه‌های هنر در استان کردستان در جایگاه والای عزت خوشنویسی قرار داده است.

در ادامه این آیین از سال‌ها فعالیت هنری از هنرمند خوشنویس کردستانی تحلیل شد و همچنین نمایشگاهی از نیم قرن فعالیت هنری این هنرمند در قالب 30 تابلو در گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج افتتاح شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان