۳ مقصد برتر سفر برای علاقه‌مندان به یوگا ؛ سفر به زادگاه یوگا

حرکات یوگا بسیار عالی هستند، اما حتی خارق العاده ترین تمرینات هم در جایی مانند کاستاریکا را نمی‌توان با تمرین یوگا در امتداد رود مقدس گنگ در ریشیکش مقایسه کرد. سفر به مقاصدی که ریشه‌های یوگا در آنجا وجود دارد، یک تجربه منحصر به فرد و بی‌نظیر است اما لازم نیست تا چندین ساعت پرواز کنید و به مقصدی دور دست بروید.

3 مقصد برتر سفر برای علاقه‌مندان به یوگا ؛ سفر به زادگاه یوگا

 چمدان - در اینجا به معرفی برخی مقاصد برای یوگا می‌پردازیم:

1. دره رود گنگ و ریشیکش، هند


ریشیکش یک مکان بسیار خوب برای شروع یوگا است. این شهر معنوی زادگاه یوگا در کوهپایه کوه‌های هیمالیا و در کنار رود مقدس گنگ است که در شمال هند واقع شده. ریشیکش مملو از معابدی است که خانه بسیاری از خدایان هندو بوده و مجموعه‌ای از کلاس‌های یوگا در آنجا برگزار می‌شود.

2. میسورو، هند


اعتقاد بر این است که یوگا و مدیتیشن به مدت 5000 سال است که وجود دارد. اما میسورو محفل اصلی یوگا آشتانگا (یک سبک سنتی یوگا) در نظر گرفته می‌شود. البته یوگا یکی از مشخصه‌های این شهر نیست و زمانی که هندوستان مستعمره انگلیس بود، یوگا با لباس‌های سنتی هندو فعالیتی غیر محبوب بشمار می‌رفت. سپس در دهه 1930، Maharaja یوگا و یوگا مدرن (Krishnamacharya) را دوباره زنده کرد.

3. هاریهارالایا، کامبوج


به تفسیر کامبوجی، Harihara یک خدای هندو که دارای ویژگی‌های خدایان Shiva و Vishnu است. هاریهارالایا به سال‌های 800 تا 1000 میلادی باز می‌گیردد. این دهکده کوچک 10 مایل از سیم ریپ استانی در شمال غربی کامبوج فاصله دارد و هر ساله میزبان تعداد زیادی مراسم‌های بهبود یوگا و مدیتیشن است.


به گفته آنا استراس واتس، موردی که هاریهارالایا از بقیه مقاصد متمایز می‌کند تمرکز بر روی گنجاندن یوگا در زندگی روزانه است و نه فقط بهبود جسم. برخلاف بسیاری از مکان‌های دیگر، هاریهارالایا به تازگی به برق دسترسی پیدا کرده و Wifi در آنجا وجود ندارد. معبد باکونگ نیز در آنجا وجود دارد که موجودات و اسطوره‌های هندو و بودایی را نمایش می‌دهد.

منبع : yogajournal

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان