از سوی سفیر ایران در پاکستان مطرح شد

پیشنهاد تهران به اسلام آباد برای برنامه مشترک مبارزه با موادمخدر

اسلام آباد - ایرنا - سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد روز دوشنبه طرح اجرای برنامه‌های مشترک برای جلوگیری از قاچاق و حمل مواد مخدر را به وزیر مبارزه با مواد مخدر پاکستان پیشنهاد کرد.

پیشنهاد تهران به اسلام آباد برای برنامه مشترک مبارزه با موادمخدر

«سید محمد علی حسینی» امروز در اسلام آباد در دیدار با «شهریار خان آفریدی» وزیر مبارزه با موادمخدر پاکستان درخصوص روابط دوجانبه از جمله همکاری های مشترک در زمینه مبارزه با  قاچاق و حمل موادر مخدر در مناطق مرزی بحث و تبادل نظر کرد.

در بیانیه وزارت مبارزه با موادمخدر پاکستان آمده است: سفیر ایران پیشنهاد برنامه آموزشی مشترک و استفاده از سگ های آموزش دیده موادیاب برای عملیات مشترک میان نیروهای پاکستانی و پلیس موادمخدر جمهوری اسلامی ایران را مطرح کرد.

در این بیانیه آمده است: وزیر مبارزه با موادمخدر پاکستان با استقبال از پیشنهاد سفیر ایران گفت که پدیده قاچاق موادمخدر چالشی مشترک برای دو کشور و جامعه جهانی است و پاکستان به مبارزه خود برای نجات بشریت از شر این پدیده شوم ادامه خواهد یافت.

شهریار آفریدی، جمهوری اسلامی ایران و پاکستان را دو کشور قوی در عالم اسلام با برخورداری از پیوندهای ناگسستنی دینی و دوستی پایدار توصیف کرد و افزود: دولت پاکستان به رهبری  "عمران خان" نخست وزیر این کشور به تعامل و مشارکت در زمینه تقویت وحدت امت اسلامی ادامه خواهد داد.

وی تاکید کرد: اکنون زمان آن فرارسیده است که مسلمانان در کنار هم علیه توطئه ها ضد اسلام و دشمنان مشترک مقابله کنند. امروز متاسفانه 97 درصد پناهندگان در جهان را مسلمانان تشکیل می دهند. امروز نسل جوان عالم اسلام به دلیل توطئه های ضداسلام دچار سردرگمی می شوند بنابراین همکاری نزدیک عالم اسلام برای تقویت وحدت و همبستگی فی مابین اجتناب ناپذیر است.

در بیانیه وزارت مبارزه با موادمخدر پاکستان به نقل از اظهارات سفیر ایران آمده است:  حسینی، پدیده شوم موادمخدر را تهدید مشترک برای همه دانست و تاکید کرد که ما باید بهترین اقدامات را برای غلبه بر این چالش انجام دهیم.

 سفیر جمهوری اسلامی ایران از ابتکار عمران خان نخست وزیر پاکستان برای کمک به صلح منطقه ای استقبال کرد و گفت که ما به طور کامل از چنین تلاش ها حمایت می کنیم.

وی همچنین بر ازسرگیری پروازهای مستقیم میان اسلام آباد و  تهران به عنوان گامی مهم در بهبود مناسبات دوجانبه و برادرانه دو کشور همسایه ایران و پاکستان، تاکید کرد.

حسینی اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران امروز با پایتخت بسیاری از کشورهای اسلامی پرواز مستقیم دارد اما پرواز بین تهران اسلام اباد هنوز برقرار نشده است.

وزیر مبارزه با مواد مخدر اطمینان داد که دولت این کشور تمام اقدامات لازم برای احیای روابط با ایران را به کار خواهد گرفت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان