مازنی: میثاق‌نامه گفت‌وگوی ملی برای احزاب ارسال شده است

تهران- ایرنا- عضو شورای گفت‌ وگوی ملی و نماینده مردم تهران با تاکید بر نقش موثر احزاب در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گفت: به تازگی میثاق‌نامه گفت‌وگوی ملی در انتخابات برای ۱۱۶ حزب و تشکل سیاسی (دارای مجوز) ارسال شده است.

مازنی: میثاق‌نامه گفت‌وگوی ملی برای احزاب ارسال شده است

به گزارش خانه ملت، «احمد مازنی» روز دوشنبه در توضیح نقش احزاب در انتخابات، گفت: احزاب رکن اصلی در فرایند دموکراسی هستند هرچند در نظام انتخاباتی ما به شکل قانونمند، نقش موثری برای احزاب پیش‌بینی نشده است و این یک نقص محسوب می‌شود. در واقع احزاب به همین اندازه که در عرصه سیاسی و انتخاباتی حضور دارند می‌توانند موثر واقع شوند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: احزاب باید در جریان انتخابات از میان افرادی که ثبت‌نام کردند، چهره‌های حزبی و دارای مشخصات علمی و تشکیلاتی که در صورت انتخاب، در مجلس فراکسیونی عمل می‌کنند و اهل مذاکره و گفت‌ وگو هستند را مشخص و این افراد را به مردم معرفی کنند.

مازنی افزود: احزاب باید در راستای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تلاش کنند زیرا نقش موثری می‌توانند داشته باشند به ویژه در شرایط کنونی که تحت فشار حداکثری دولتمردان آمریکایی قرار داریم.

وی اضافه کرد: احزاب در کنار شورای نگهبان، وزارت کشور و عوامل متعدد برگزارکننده انتخابات نقش بی‌بدیلی دارند. هیچ عاملی در حد و اندازه احزاب نمی‌تواند این مجموعه‌ها را به یکدیگر نزدیک کند. از سوی دیگر باید تلاش کنند در کنار رقابت سیاسی، اصول و مبانی انقلاب اسلامی، منافع ملی، ارزش‌های اجتماعی و اخلاقی را به نامزدها و هواداران خود گوشزد کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآور شد: نتیجه انتخابات نباید برای منتخبان مردم و کسانی که انتخاب نشدند، باخت-باخت باشد لذا احزاب باید عدالت و انصاف را در طول برگزاری انتخابات رعایت و مراقبت کنند.

وی به عنوان عضوی از شورای گفت‌ وگوی ملی در ادامه تصریح کرد: میثاق‌نامه گفت‌ وگوی ملی با تاکید بر منافع ملی را برای احزاب ارسال شده است، 116 حزب و تشکل ملی و منطقه‌ای در سطح کشور این میثاق‌نامه را دریافت کردند. انتظار می‌رود احزاب هر دو جناح سیاسی این میثاق‌نامه را مورد توجه قرار دهند. افرادی که به صورت مستقل وارد انتخابات می‌شوند نیز باید ذیل احزاب شناسنامه‌دار اصول اخلاقی و حرفه‌ای را مورد نظر قرار دهند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان