ماهواره ظفر با ماهواره بر سیمرغ دهه فجر به فضا پرتاب می‌شود

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس نشست عصر امروز این کمیسیون را تشریح کرد.

ماهواره ظفر با ماهواره بر سیمرغ دهه فجر به فضا پرتاب می‌شود

سیدحسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، در تشریح نشست عصر امروز (دوشنبه، 7 بهمن) این کمیسیون گفت: جلسه امروز با هدف بررسی روند پیشرفت ساخت ماهواره ظفر و ماهواره بر سیمرغ تشکیل شد. معاون وزیر ارتباطات، رئیس سازمان فضایی کشور و نمایندگان وزارت دفاع نیز دراین جلسه حضور پیدا کردند.

وی تصریح کرد: آقای ذوالنوری رئیس کمیسیون پیرامون اهمیت تسلط بر فضا و نقش فضا در برقراری ارتباطات و مبادله اطلاعات گفت که «کمیسیون موضوع را بر اساس وظیفه ذاتی خود پیگیری می‌کند.»

نماینده مردم ورامین در مجلس افزود: آقای براری معاون وزیر ارتباطات نیز یادآور شد «حضور در فضا در آینده جهان نقش بسیار مهمی دارد و جمهوری اسلامی ایران در یک همکاری بین‌المللی به دنبال پرتاب ماهواره بوده و با برخی از کشورها مثل روسیه و ایتالیا همکاری داشته است.»

نقوی حسینی ادامه داد: معاون وزیر ارتباطات همچنین گفت «امروز فرآیند ساخت و پرتاب ماهواره را جوانان و متخصصین ایرانی انجام می‌دهند و با پرتاب ماهواره امید و قرار گرفتن آن در مدار به عنوان نهمین کشور صاحب فناوری ماهواره‌ای در فضا به باشگاه دارندگان ماهواره در فضا پیوستیم. ماهواره ظفر و ماهواره‌بر سیمرغ در حال آماده‌سازی است و به موقع پرتاب خواهد شد. سال آینده نیز قطعاً در این زمینه موفقیت‌هایی را خواهیم داشت.»

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌خارجی مجلس اضافه کرد: در ادامه جلسه آقای حسینی از وزارت دفاع نیز پیرامون ساخت ماهواره و ماهواره‌بر توضیح داد و گفت: 58 کشور ماهواره به صورت مشترک با سایر کشورها می‌سازند اما تنها 11 کشور پرتاب کننده ماهواره هستند که ایران یکی از آن کشورها است.

وی افزود: مسئولان وزارت دفاع همچنین یادآور شدند «پرتاب ماهواره پاشنه آشیل این فناوری است و همه کشورهای پرتاب کننده عملیات‌های ناموفقی داشتند به ویژه در 10 سال نخست به کارگیری این فناوری احتمال موفقیت کمتر از 40 درصد است. نکته مهم دیگر درباره برنامه فضایی جمهوری اسلامی ایران، تأمین منابع مالی مورد نیاز است، ایران به عنوان ششمین کشور به لحاظ آماده سازی و ساخت سایت پرتاب ماهواره پایگاه پرتاب متکی به منابع خود است.»

نقوی حسینی تصریح کرد: آقای براری نیز عنوان کرد که «این موفقیت‌ها با استفاده از متخصصین و دانشمندان ایرانی و ظرفیت‌های داخلی است.» در این جلسه همچنین به همکاری بین وزارت ارتباطات و دفاع و به عنوان یک فرصت اشاره و تأکید شد تا بتوانند موفقیت‌های بیشتری را کسب کنند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: نماینده دانشگاه علم و صنعت نیز در این نشست از همکاری دانشگاه‌ها در ساخت ماهواره صحبت کرد و گفت «در هر ماهواره 64 هزار قطعه به کار می‌رود و هیچ کشور خارجی در طراحی و ساخت این ماهواره‌ها به ما کمک نکرده است، دانشگاه‌های علم و صنعت، شریف و امیرکبیر محور فعالیت‌های دانشگاهی در این زمینه هستند، ماهواره ظفر با ماهواره‌بر سیمرغ دهه مبارک فجر پرتاب خواهند شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان