احمد معظمی:

ملکاوان قابل حدس نیست

کارگردان سریال «ملکاوان» که این شب‌ها از شبکه آی‌فیلم در حال پخش است ضمن اشاره به ویژگی‌های ژانری این مجموعه درباره چالش انتخاب بازیگران تکراری در سریال‌های تلویزیونی توضیحاتی ارائه کرد.

ملکاوان قابل حدس نیست

به گزارش سینماپرس، این شب‌ها سریال «ملکاوان» که در اداره کل فیلم و سریال معاونت برون مرزی صداوسیما تولید شده، به عنوان جدیدترین اثر نمایشی احمد معظمی از شبکه آی‌فیلم پخش می‌شود.

معظمی سریال «ملکاوان» را در 30 قسمت و با حضور بازیگرانی همچون نازنین فراهانی، داریوش فرهنگ، امین زندگانی، رضا مولایی، پرویز فلاحی پور، فریبا متخصص و… به تولید رسانده است.

احمد معظمی کارگردان این سریال درباره فضای معمایی آن که گاهی به ژانر وحشت نیز نزدیک می‌شود به مهر بیان کرد: فضاسازی‌های خاصی در این سریال صورت گرفته است. به نظرم از همان سکانس‌های ابتدایی، وجه معمایی سریال پررنگ بوده است و یک حسن مجموعه‌های نمایشی این است که مخاطب نتواند از پیش، همه ماجراها و اتفاقات آینده را پیش‌بینی کند و حدس بزند.

وی درباره فیلمنامه این سریال بیان کرد: این سریال فیلمنامه خوبی داشت، در بازنویسی و اجرا هم پرداخت بیشتری روی فیلمنامه انجام شد و در نهایت چیزی درآمد که می‌بینید به هر حال اگر یک فیلمنامه خوب به دست کارگردان نابلدی بیفتد نابود می‌شود.

معظمی که پیش از این سریال «ترور خاموش» وی از شبکه یک پخش شده است درباره ژانرهای موردعلاقه‌اش برای تولید اظهار کرد: خودم دوست دارم در کارم نوعی تنوع ژانر وجود داشته باشد و اینگونه نباشد که فقط کار امنیتی بسازم برای مثال، سریال «ملکاوان» ترکیبی از ژانرهای مختلف است؛ هم ملودرام است، هم معمایی و هم متعلق به ژانر وحشت.

چالش بازیگران تکراری در سریال‌ها

این کارگردان درباره انتخاب بازیگران این سریال نیز توضیح داد: متأسفانه بعضی از بازیگران در همه سریال‌های تلویزیونی حضور دارند و جذابیت شأن را برای بیننده از دست داده‌اند. ولی من سعی کردم از بازیگرانی استفاده کنم که علاوه‌بر داشتن توانایی‌های بالا، برای مخاطب هم به تکرار نرسیده باشند. به طور مثال خانم فراهانی جزو بازیگران پرسابقه است که شاید مخاطب تلویزیون ذهنیت چندانی از نقش آفرینی‌های او نداشته باشد. او اصولاً بازیگر تلویزیون نیست و به سختی می‌پذیرد تا در یک کار حضور پیدا کند.

وی با اشاره به نقش فریبا متخصص و گریم او نیز گفت: فریبا خانم متخصص از جمله بازیگرانی است که چهره طبیعی خودش را دارد که جراحی زیبایی نشده و با این حال جوان‌تر به نظر می‌رسد و ما سعی کردیم با گریم فاصله سنی او با شخصیت‌ها را منطقی‌تر کنیم.

معظمی در ادامه درباره لوکیشن‌های متفاوت این سریال تصریح کرد: پیدا کردن بعضی از لوکیشن‌ها واقعاً سخت بود، به خصوص لوکیشن‌هایی که بکر بوده و تا به حال دوربین در آنها نرفته باشد. تهیه‌کننده سریال در حد توان سعی کرد تا بهترین لوکیشن‌ها را فراهم کند و چیزی کم نگذاشت.

رفتار رمزآلود کاراکترها

وی اضافه کرد: رفتار کاراکترها به نوعی رمزآلود است و همین باعث جذابیت برای بیننده می‌شود درواقع مخاطب نمی‌تواند چند قسمت جلوتر را حدس بزند. شخصیت‌های سریال شناسنامه‌دار هستند و پرداخت خوبی روی آنها انجام شده است. مخاطبان باید در خصوص هر یک از این کاراکترها منتظر یک شگفتی باشند.

معظمی در پایان درباره ویژگی‌های این سریال و تمایز آن برای خودش عنوان کرد: «ملکاوان» برای خودم بسیار ارزشمند است. امیدوارم به خوبی دیده شود. به هر حال همه می‌دانیم که آی‌فیلم شبکه پرمخاطبی است. آنهایی هم که تا امروز سریال را دیده اند تعریف کرده‌اند. اگر تبلیغات خوبی روی «ملکاوان» انجام شود جزو سریال‌های پرمخاطب تلویزیون خواهد شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان