یادبود حاج قاسم سلیمانی در روضة الشهیدین لبنان+فیلم

فیلمی از حال و هوای "روضة الشهیدین" بیروت پس از شهادت حاج‌ قاسم سلیمانی منتشر شده است که لبنانی‌ها مزار شهدای شاخص حزب‌الله را با تصاویری از فرمانده شهید سپاه قدس آذین بسته‌اند.

یادبود حاج قاسم سلیمانی در روضة الشهیدین لبنان+فیلم

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، بعد از اقدام تروریستی آمریکا در ترور شهدای مقاومت از جمله سپهبد شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در فرودگاه بغداد، موج هجران این فرماندهان مقاومت به تمامی کشورهای منطقه و علی الخصوص کشورهای محور مقاومت رسید و هر ملتی به سبک خود برای این شهیدان مجلس عزاداری گرفت و با برپا کردن تصاویر و یادبودهای مختلف سعی در زنده نگاه داشتن یاد شهدای مقاومت کرد.

اخیراً فیلمی از  حال و هوای "روضة الشهیدین" بیروت پس از شهادت حاج‌ قاسم سلیمانی منتشر شده است که در آن لبنانی‌ها مزار شهدای شاخص حزب‌الله را با تصاویری از فرمانده شهید سپاه قدس آذین بسته‌اند. این یادبودها شامل عکس‌های مشترک سردار مقاومت با شهید عماد مغنیه، شهید جهاد مغنیه و شهید مصطفی بدرالدین است که  بر سر مزار این شهدای بزرگ لبنان یادآور ارادت حزب الله به شهید قاسم سلیمانی است. آن‌ها تصاویر سردار را با عباراتی همچون «سید شهدای مقاومت» و عناوین «یا لثارات الحسین» و « علی طریق القدس» پر کرده‌اند.

شهید سپهبد قاسم سلیمانی , شهدای ترور , حزب الله لبنان , جبهه مقاومت اسلامی ,

روضة الشهیدین، در دهه‌های 70 میلادی یک بوستان جنگلی بود اما امروزه تبدیل به قبرستانی از طوایف و ادیان مختلف شده است که بیش از دو هزار نفر از آ‌نها عبارت شهید بر مزارشان می‌درخشد. در واقع به مرور زمان و کم‌کم با تدفین شهدا در قسمت‌های مختلف بوستان، بوستان به آرامگاه تبدیل شد. در اوایل جولای 1975 بر اثر انفجار در اردوگاه آموزشی حرکت امل در عین البنیه، تعدادی از مبارزان به شهادت رسیدند. امام موسی صدر به بوستان آمد تا بر سه شهید اهل منطقه نماز بخواند. همان روز ایشان اسم روضة الشهیدین را به این بوستان داد؛ زیرا حاج حیدر عواد پیشنهاد کرده بود اسم آن جنة الشهیدین (بهشت دو شهید) باشد و شیخ سلمان الخلیل هم پیشنهاد داد اسمش را روضة الزهراء (بهشت زهرا) بگذارند.

با ابتکار امام موسی صدر، هر دو اسم ترکیب و نام روضة الشهیدین (بهشت دو شهید، منسوب به برادران شهید مصطفی هاشم و مهدی هاشم) انتخاب شد. روضة الحوراء زینب سلام الله علیها هم بخشی از این گلزار است که چند سالی است که ساختن آن به اتمام رسیده است. از آنجا که پس از جنگ در سوریه، روضة الشهیدین حزب‌الله با شهدای مدافع حرم پر شد، این گلزار جدید را در قسمت شرقی و روبروی قبرستان اهل سنت افتتاح کردند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان