ژنرال بازنشسته آمریکایی: نظامیان واشنگتن باید عراق و سوریه را ترک کنند

تهران- ایرنا- به دنبال افزایش روزانه تظاهرات ضد آمریکایی در عراق، دنیل داویس ژنرال بازنشسته روز دوشنبه در گزارش تحلیلی در تارنمای نشنال اینترست نوشت: نظامیان ایالات متحده باید هرچه زودتر عراق و سوریه را ترک کنند.

ژنرال بازنشسته آمریکایی: نظامیان واشنگتن باید عراق و سوریه را ترک کنند

داویس از ژنرال‌های بازنشسته بخش دفاعی ارتش آمریکا افزود: وظیفه جدی ما حفاظت از جان سربازان آمریکایی‌ است و برای جلوگیری از جنگ غیر ضروری باید قبل از کشته شدن یک سرباز دیگر، از عراق و سوریه خارج شویم.  
داویس تصریح کرد که شهروندان آمریکایی از امنیت ملی و حفاظت از جان سربازان حمایت می‌کنند و پس از ترور و شهادت سردار قاسم سلیمانی این خطر وجود دارد که ایران با کشتن نیروهای آمریکایی در منطقه به دنبال اقدام تلافی جویانه است.  
ژنرال داویس با توجه به تبعات ترور سردار سلیمانی تاکید کرد که خطر حمله به سربازان آمریکایی بسیار محتمل است زیرا گروه‌ها و شبه نظامیان زیادی در منطقه وعده داده‌اند که در هفته‌ها و ماه‌های آینده به مقرهای ایالات متحده حمله خواهند کرد.  
خیابان‌های بغداد جمعه گذشته شاهد تظاهرات کنندگانی زیادی بود که با فراخوان «مقتدی صدر» به خیابان‌های پایتخت و دیگر شهرهای این کشور آمده بودند تا تنها یک خواسته را فریاد بزنند و آن عبارت بود از خروج نیروهای آمریکا از عراق.  

حضور گسترده شهروندان عراقی و سردادن این مطالبه عمومی که از سوی پارلمان و دولت این کشور هم مورد تاکید قرار گرفته است به‌ اندازه‌ای چشمگیر بود که حتی بسیاری از رسانه‌های غربی که به طور معمول از پوشش خبرهای مهم ضدآمریکایی شیعیان منطقه طفره می‌روند یا آن را کوچک جلوه می‌دهند، قادر به چشم‌پوشی از آن نشدند.  
سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس به همراه «ابو مهدی مهندس» جانشین فرمانده الحشد الشعبی بامداد روز جمعه (13 دی ماه) در یک عملیات تروریستی توسط امریکا در بغداد به شهادت رسیدند.  
 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان