ارتش سوریه منطقه جرف الصخر در حومه حلب را آزاد کرد

تهران-ایرنا- ارتش سوریه در ادامه پیشروی خود در استان حلب، بامداد سه‌شنبه موفق شد منطقه "جرف الصخر" در حومه جنوبی حلب را از اشغال گروه‌های تروریستی آزاد کند.

ارتش سوریه منطقه جرف الصخر در حومه حلب را  آزاد کرد

به گزارش المیادین، منطقه جرف الصخر در شرق شهرک راهبردی "خان طومان" قرار دارد که به کنترل ارتش و نیروهای مسلح سوریه درآمد.

ارتش سوریه از جمعه هفته گذشته (چهارم بهمن) عملیات جدید برای پاکسازی مناطقی از جنوب شرق ادلب  و اطراف حلب را آغاز کرده‎ است.

منابع سوری در  گزارشی از آخرین تحولات میدانی استان ادلب اعلام کردند که ارتش سوریه روز دوشنبه پس از درگیری سنگین با تروریست‌های تحریر الشام (النصره سابق) توانست شهرک «معصران» و روستای «الصوامع» در شمال شرق شهر راهبردی «معره النعمان» در حومه ادلب را آزاد کند.

ارتش سوریه روز یکشنبه نیز توانست روستای «الزعلانه» مشرف به جاده بین المللی «معره النعمان-سراقب» را آزاد کند و همچنین کنترل روستای «الدانا» در غرب این جاده بین المللی را به دست گیرد.

درگیری‌ها در استان ادلب و نیز حملات تروریست‌ها به حلب در روزهای اخیر درحالی شدت گرفته است که از روز نهم ژانویه (19 دی ماه) با توافق میان «ولادیمیر پوتین» رییس جمهوری روسیه و «رجب طیب اردوغان» همتای ترکیه‌ای وی در منطقه امن ادلب آتش بس اعلام شده است؛ اما این آتش بس دو روز پس از اعلام حملات تروریست‌ها نقض شد.

ارتش سوریه که این روزها به دروازه‌های معره النعمان در نزدیک ادلب نزدیک شده، قصد دارد این بخش از خاک سوریه را هرچه سریع تر به دیگر مناطق آزاد شده ملحق کند.

ادلب 11 درصد از خاک سوریه را تشکیل می دهد که با توجه به آزادسازی بخش هایی از آن در ماه های گذشته دمشق بتواند بر این استان نیز تسلط یابد.

ارتش سوریه در جریان آزادی این مناطق از 12 پست دیده بانی نیروهای ترکیه توانست سه پست را نیز به محاصره خود در آورد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان