خطر روی کار آمدن احمدی‌نژادهای جدید در مجلس آینده /ناشناخته‌ها، پارلمان یازدهم را فتح خواهند کرد؟

عضو حزب موتلفه احتمال هرگونه انشقاق  میان اصولگرایان در مجلس یازدهم را رد می کند و معتقد است آنها قطعا یک فراکسیون واحد خواهند داشت.

خطر روی کار آمدن احمدی‌نژادهای جدید در مجلس آینده /ناشناخته‌ها، پارلمان یازدهم را فتح خواهند کرد؟

حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه و فعال سیاسی اصولگرا درباره ترکیب مجلس آینده، به خبرآنلاین گفت: «تقریبا اکثریت قابل توجهی از نامزدهای تایید صلاحیت شده اولین بار است که نامزد نمایندگی مجلس شدند با این حال به نظر می رسد یک ترکیب اکثریتی از نیروهای انقلابی و اصولگرا و اقلیتی از جریان اصلاح طلب، مستقلین و معتدل در مجلس یازدهم خواهیم داشت.»

>>>>>در همین رابطه بیشتر بخوانید؛

مجلس یازدهم؛ محفلِ ناشناخته‌ها یا پارلمانی دو یا چند قطبی؟

او تاکید می کند آن جریان مستقل و اصلاح طلب که در چارچوب قانون عمل می کند با هم یک فراکسیون را تشکیل می دهند و نیروهای انقلاب و اصولگرا هم فراکسیون خود را خواهند داشت.

ترقی احتمال هرگونه انشقاق  میان اصولگرایان در مجلس یازدهم را هم رد می کند و معتقد است آنها قطعا یک فراکسیون واحد خواهند داشت.

مجلس یازدهم «چندضلعی» می شود؟

برخی چهره های سیاسی اما نظر دیگری دارند. آنها می گویند ممکن است مجلس یازدهم ترکیبی سه یا چهارقطبی از مجموعه اصولگرایان، اصلاح طلبان، مستقلین و چهره های جدید باشد.

بهروز نعمتی، نماینده مردم تهران در مجلس و عضو فراکسیون مستقلین به خبرآنلاین می گوید: «با وجود رد صلاحیت های صورت گرفته بازهم معتقدم که مجلس یازدهم سه قطبی خواهد بود. مجموعه ای از نیروهای اصلاح طلب، اصولگرا و چهره های مستقل.»

زمزمه های تشکیلِ مجلسی ناشناخته

در این بین موضوع قابل توجه دیگر شعاری است که توسط برخی مردم در جریان اعتراضات دی ماه 1396 مطرح شد. «اصلاح طلب اصولگرا دیگه تمومه ماجرا». از آن زمان تاکنون انتخاباتی برگزار نشده تا مشخص شود این طیف چند درصد مردم کشور و افکار عمومی را شامل می شود .

 این موضوع اما می تواند هم فرصت باشد و هم تهدید. فرصت از آن جهت که این قشر به کاندیداهای مستقلی رای دهند که با دید کارشناسی و به دور از هیاهوی سیاسی وارد مجلس شوند و تاثیرگذار باشند اما از سویی به گفته قاسم میرزایی نکو، این شرایط می تواند خروجی همچون محمود احمدی نژاد و دولت او در پی داشته باشد.

این عضو فراکسیون امید مجلس به خبرآنلاین می گوید: که با توجه به شرایط به نظر می رسد برخی به دنبال تشکیل «مجلسی ناشناخته» هستند.

به گفته میرزایی نکو، «هیچ موقع یکدستی در مجلس ایجاد نخواهد شد. همان موقع که محمود احمدی نژاد هم رئیس جمهور شد مجلس و نمایندگانِ وقت با او همراه بودند اما نهایتا اختلافات زیادی بینشان ایجاد شد و دولت انحرافی به وجود آمد.»

2727

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان