طرز تهیه بلالیت یک پیش غذای خوشمزه جنوبی با طعم عالی

یکی از انواع پیش غذاهای محلی بندرعباس و بوشهر بلالیت می باشد که بسیار خوشمزه و پرطرفدار است، در این مقاله به شما عزیزان طرز تهیه بلالیت را آموزش خواهیم داد.

طرز تهیه بلالیت یک پیش غذای خوشمزه جنوبی با طعم عالی

دسر های انواع مختلفی دارند که یکی از انواع دسر های محلی بسیار خوشمزه بندرعباس و بوشهر دسر بلالیت می باشد که طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است و به راحتی می توانید این پیش غذا را تهیه و نوش جان کنید.

طرز تهیه بلالیت با طعم عالی

مواد لازم

  • ماکارونی یا ورمیشل : سیصد گرم
  • گلاب : یک استکان
  • شکر : به مقدار دلخواه
  • آب : یک لیتر
  • روغن یا کره : یک قاشق غذا خوری
  • هل : یک چهارم قاشق غذا خوری
  • زعفران: در صورت تمایل

روش تهیه دسر بلالیت

طرز تهیه بلالیت با طعم به یاد ماندنی

در روش تهیه بلالیت به منظور خوش عطر و خوش رنگ شدن آن ابتدا زعفران را بگذارید تا دم بکشد البته اضافه کردن آن به ذائقه تان بستگی دارد و اگر تمایل ندارید می توانید اضافه نکنید.

حالا یک لیتر آن را بر روی حرارت قرار دهید و پس از جوش آمدن آب به آن ورمیشل بیافزایید و پس از اینکه یک جوش خورد آن را آبکش کنید.

در این مرحله از طرز تهیه بلالیت داخل ظرف مناسبی زعفران دم کرده، شکر، گلاب، کره و هل را مخلوط کنید سپس ورمیشل آبکش شده را داخل قابلمه ریخته و به آن مخلوط گلاب و زعفران را بیافزایید و همه مواد را هم بزنید و سرو کنید.

نکته : به منظور خورش رنگ شدن ورمیشل می توانید قبل از جوشاندن آن را کمی تفت دهید و به جای شکر نیز می توانید از شیره خرما استفاده کنید.

آموزش تهیه بلالیت

نکات تکمیلی

  1. زمان آماده سازی مواد اولیه دسر بلالیت تقریبا نیم ساعت می باشد.
  2. بلالیت را می توان به عنوان دسر میل کرد.
  3. بلالیت جز دسر های ایرانی می باشد.
  4. مقدار مواد اولیه گفته شده برای شش نفر مناسب است.

امیدواریم توانسته باشیم به خوبی نحوه تهیه بلالیت را به شما عزیزان آموزش دهیم تا این پیش غذای خوشمزه را تهیه کنید، جهت آشنایی بیشتر با آموزش دستور تهیه انواع دسر و پیش غذا می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان