شاه‌دادی: نمایشنامه‌‌های ایرانی روابط علی را به خوبی پیش می‌برند

نویسنده نمایشنامه «ابراهیم» معتقد است در فضای نمایشنامه‌نویسی حال حاضر با آثاری روبرو هستیم که رابطه علت و معلولی قصه را به خوبی پیش می‌برند.

شاه‌دادی: نمایشنامه‌‌های ایرانی روابط علی را به خوبی پیش می‌برند

به گزارش خبرنگار فرهنگی تسنیم، مرضیه شاه دادی نویسنده نمایشنامه «ابراهیم» که در بخش نمایشنامه نویسی این رویداد نامزد دریافت جایزه است، در رابطه با چگونگی رسیدن به ایده این نمایشنامه گفت: ایده نمایشنامه از زمانی در ذهن من شکل گرفت که خبری درباره پدری شنیدم که دختر بچه‌اش را در آغوشش خفه کرده بود و دلیلی که برای این کارش آورد، این بود که می‌خواهم بچه ام حالا که پاک و معصوم است، بمیرد!

وی افزود: این نمایشنامه داستان زندگی مردی را روایت می‌کند که مدرس است و به دانش آموزان مدرسه سو قصد دارد. او یک دختر و یک پسر دارد و در ماجرای فوت همسرش هم نقش داشته است. 

شاه دادی با اشاره به حضورش در دوره‌های گذشته جشنواره به عنوان بازیگر عنوان کرد: این اولین باری است که نمایشنامه‌ای را برای جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر می‌فرستم. قبلا فقط به عنوان بازیگر در تئاتر فعالیت می‌کردم اما حالا تصمیم گرفته‌ام که نمایشنامه نویسی را به طور جدی دنبال کنم.

این نویسنده و بازیگر ادامه داد: در حال حاضر ما با آثاری در فضای نمایشنامه نویسی روبرو می‌شویم که رابطه علت و معلول را به خوبی به نمایش می‌گذارند. همین موضوع باعث شده تا من به عنوان یک نویسنده در نوشتن نمایشنامه به دنبال طرحی باشم که قابلیت وسعت بخشی داشته باشد. به عقیده من نمایشنامه و تئاتری موفق است که بتواند مخاطب و تماشاگر تئاتر را به فکر و اندیشه وادار کند.

این نویسنده در رابطه با نمایشنامه های ترجمه شده خاطر نشان کرد: اگر نمایشنامه ترجمه شده بتواند با جامعه ایرانی همزادپنداری کند و متن روایت با زندگی ایرانی‌ها تطبیق داده شود اجرای آن‌ها با استقبال رو به رو می‌شود.

سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری نادر برهانی مرند بهمن ماه امسال در تهران برگزار می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان