۸۰ درصد از گاز تولیدی کشور در بخش خانگی مصرف می شود

سخنگوی صنعت برق با بیان این که به دلیل اختصاص ۸۰ درصد از گاز تولیدی کشور به بخش خانگی، مجبور به استفاده از سوخت های مایع در نیروگاه ها شدیم، گفت: تداوم تولید برق با سوخت پاک گاز تنها با کمک مردم امکان پذیر است.

80 درصد از گاز تولیدی کشور در بخش خانگی مصرف می شود

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق اظهار داشت: در روزهای اخیر با توجه به کاهش دمای هوا و افزایش بی سابقه مصرف گاز در بخش خانگی،  با محدودیت هایی در سوخت نیروگاه ها مواجه بودیم که خوشبختانه مشکلی ایجاد نکرد و از سوخت جایگزین استفاده کردیم.

وی افزود: در حال حاضر 80 درصد از گاز تولیدی کشور در بخش خانگی مصرف می شود و از این رو کاهش تنها 10 درصد از گاز مصرفی در این بخش می تواند در تداوم پایدار تولید برق نقشی تعیین کننده داشته باشد.

سخنگوی صنعت برق با بیان این که به دلیل اختصاص 80 درصد از گاز تولیدی کشور به بخش خانگی، مجبور به استفاده از سوخت های مایع در نیروگاه ها شدیم، گفت: تداوم تولید برق با سوخت پاک گاز تنها با کمک مردم امکان پذیر است.

وی ادامه داد: از همه هموطنان خواهشمندیم با صرفه جویی در مصرف گاز از طریق راهکارهای ساده ای چون پوشیدن لباس گرم در منزل، خاموش کردن لامپ های اضافی (به دلیل کاهش مصرف برق و عدم نیاز به سوخت مایع در تولید برق) و کاهش تنها اندکی از حرارت بخاری ها و وسایل گرمایشی، در تداوم تولید برق و گرم و روشن ماندن خانه های همه هموطنان به ویژه در مناطق سردسیر کشور کمک کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان