زمان تعیین سرنوشت خاورمیانه توسط کاخ سفید گذشته است

مشهد- ایرنا- امام جمعه موقت تهران گفت: امروز ملت‌های منطقه خود سرنوشتشان را تعیین می‌کنند و زمان تعیین سرنوشت خاورمیانه توسط کاخ سفید گذشته است.

زمان تعیین سرنوشت خاورمیانه توسط کاخ سفید گذشته است

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدحسن ابوترابی فرد روز چهارشنبه در مراسم سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در مدرسه علمیه آیت‌الله خویی مشهد افزود: امروز فرصتی فراهم شده که امت اسلام به هویت دینی و اسلامی خود بازگردد و اکنون فلسطینیان با فریاد الله‌اکبر و استقبال از شهادت در مسیر تجدید حیات اسلام و هویت دینی خود گام برمی‌دارند.
وی با اشاره به رونمایی از طرح معامله قرن اظهار داشت: آقای ترامپ، اگر شما می‌توانستید منطقه غرب خاورمیانه را هدایت کنید، امروز حشدالشعبی با هدایت مرجعیت در کنار ارتش عراق پاسدار کشورش نبود و از سوی دیگر  سیدحسن نصرالله مدیریت منطقه لبنان را برعهده نداشت.
وی خطاب به سردمداران آمریکا گفت: اگر شما می‌توانستید منطقه را مدیریت کنید، غزه و فلسطین امروز پایگاه کسانی نبود که در مسجدالاقصی نماز بگذارند، گویی شما هنوز بیدار نشده‌اید!
امام جمعه موقت تهران افزود: امروز دولت‌های مزدور نمی‌توانند سرنوشت مردم منطقه را تعیین کنند، چراکه سردار سلیمانی‌ها با اقتدار در برابر قدرت‌های پوشالی ایستاده‌اند و این ثمره اندیشه انقلاب، امام و رهبری است.
وی با تاکید بر اهمیت رشد بصیرت دینی و سیاسی بین مردم ادامه داد: تشییع باشکوه پیکر سردار شهید سلیمانی در چند شهر کشور ریشه در مبانی دینی و اعتقادی ملت دارد و این سرمایه بزرگ عقبه و پشتیبان نظام اسلامی است.
حجت الاسلام ابوترابی فرد دستاوردهای امروز عالم اسلام به ویژه جهان تشیع را ثمره تلاش بیش از هزار سال تکاپوی علمی خواند و گفت: فهم دین و استخراج درست مبانی دین کار بزرگی است که علما و فضلا در این امر و فهم دین با استفاده از کار علمی و اندیشه‌ باز نقش مهمی دارند.
وی با بیان اینکه بسیاری از ارزش‌ها به برکت دین و قرآن در جامعه ما حاکم شده است افزود: یکی از عوامل مهم امنیت ما دینداری است.
وی ادامه داد: بزرگانی مانند امام خمینی (ره) که منشاء تحول شده‌اند، علم را با عمل همراه ساخته و در کشورهای اسلامی حماسه خلق کرده‌اند.
حجت‌الاسلام ابوترابی فرد با بیان اینکه دولت اسلامی گام دوم بعد از شکل‌گیری انقلاب اسلامی است گفت: به فرمایش مقام معظم رهبری اکنون با دولت اسلامی فاصله داریم چرا که دولت اسلامی زمانی شکل می‌گیرد که در سطوح مختلف مدیریتی، اکثریتی از افراد عادل و صالح قرار گیرند که با توجه به چالش‌ها و فراز و نشیب‌های موجود تحقق این امر کار ساده‌ای نیست.

مراسم سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) از سوی شورای عالی و مدیریت حوزه علمیه خراسان با حضور اساتید، فضلا، روحانیون و طلاب در مدرسه علمیه آیت الله العظمی خویی مشهد برگزار شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان