موردی از ابتلای پرندگان وحشی در کرمانشاه به آنفلوانزا مشاهده نشده است

کرمانشاه- ایرنا- معاون پایش و نظارت اداره کل محیط زیست کرمانشاه گفت: تاکنون موردی از ابتلای پرندگان وحشی به بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در حیات وحش استان مشاهده نشده است.

موردی از ابتلای پرندگان وحشی در کرمانشاه به آنفلوانزا مشاهده نشده است

آذر ولی زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: پنج کانون آنفلوانزا فوق حاد پرندگان بومی در استان کرمانشاه شناسایی شده که باعث تلفات به طیور بومی شده است.

به گفته او، تاکنون در استان کرمانشاه در بخش حیات وحش در پرندگان وحشی نمونه ای از ابتلا به این بیماری مشاهده نشده است.

وی اضافه کرد: تمام نیروهای محیط بانی و کارشناسان حیات وحش در آمادگی کامل بسر می برند، از مردم و کوهنوردان و طبیعت گردان استان هم درخواست داریم به محض مشاهده هرگونه تلفات پرندگان در حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست را در جریان قرار دهند.

ولی زاده افزود: سامانه 1540 این اداره کل آماده شنیدن گزارش های مردمی است.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی کرمانشاه پیشتر اعلام کرده بود که سه کانون آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در شهرستان‌های صحنه و کنگاور شناسایی و معدوم شده است.

«شاهرخ یارویسی» در گفت وگو با ایرنا، اظهارداشت: هفته گذشته فروشنده ای دوره‌گرد چند قطعه مرغ بومی آلوده به ویروس آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان را به فردی در شهرستان صحنه می فروشد که این موضوع باعث آلوده شدن مرغ های این شخص و تلفات طیور می شود.

وی افزود: پس از آن نیز 2 کانون آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در شهرستان کنگاور شناسایی و پس از انجام اقدامات مراقبتی آن ها نیز معدوم شدند.

به گفته معاون سلامت اداره کل دامپزشکی کرمانشاه در مجموع این سه کانون یک هزار و 53 قطعه انواع پرندگان اهلی شامل، مرغ، اردک و بوقلمون معدوم شده اند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان