بلومبرگ مطرح کرد:

تمدید معافیت‌های تحریمی عیله ایران توسط آمریکا

۲ منبع آگاه و نزدیک به دولت آمریکا از تمدید معافیت‌های تحریمی کاخ سفید مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران به مدت ۶۰ روز دیگر خبر می‌دهند.

 

به گزارش تابناک به نقل از بلومبرگ، منابع آگاه اعلام کردند که دولت آمریکا معافیت‌های تحریمی مربوط به برنامه هسته‌ای ایران را برای 60 روز دیگر تمدید خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، این منابع که خواستند نامشان فاش نشود، گفتند که واشنگتن در عین حال قصد دارد تحریم‌هایی را علیه سازمان انرژی اتمی ایران و رئیس آن علی اکبر صالحی اعمال کند.

تصمیم برای تمدید معافیت‌های هسته‌ای در پی اختلاف نظر بین مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا که حامی پایان یافتن این معافیت‌ها است و استیون منوشین وزیر خزانه داری آمریکا که خواستار تمدید این معافیت‌ها بوده، اتخاذ شده است.

یک منبع آگاه در این باره گفت: تحریم‌های مذکور به تلافی فعالیت‌های هسته‌ای اخیر ایران وضع خواهد کرد.

بلومبرگ افزود: ترامپ با وجود خارج کردن آمریکا از برجام، همچنان به تمدید 4 معافیت هسته‌ای در چارچوب این توافقنامه ادامه می‌دهد.

دولت آمریکا از زمان خروجش از برجام در اردیبهشت‌ماه 1397 تاکنون تحریم‌های گوناگونی را علیه بخش‌های مختلف اقتصاد ایران وضع کرده و حتی اتباع و شرکت‌های خارجی را به بهانه ارتباط با ایران هدف تحریم‌های خود قرار داده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان