اثری از پیتر بروک در سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر

هنرآنلاین نوشت: رضا مولایی گفت: نمایش «مردی که...» برش‌هایی از زندگی انسان‌هایی در یک آسایشگاه است که همه آن‌ها نقطه‌ای از مغزشان دچار مشکل شده است اما دیوانه نیستند.

اثری از پیتر بروک در سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر

نمایش «مردی که...» نوشته پیتر بروک و ماری هلن‌اشتاین با ترجمه وحید رهبانی و طراحی و کارگردانی رضا مولایی در اولین روز از سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در بخش مسابقه + فجر، ساعت 17:30 در تماشاخانه نوفل لوشاتو به صحنه می‌رود.

این نمایش دهم و یازدهم بهمن‌ماه با بازی شیوا اردویی، ملیحه آقایی، ندا اسدی، یاسر اصغری، مهسا جمشیدی، محمد شامی، احسان صادقی، بهنام غفاری، نیما میرزابیگی، گلناز نوروزی و لاله هوشنگی در جشنواره فجر اجرا خواهد شد. این نمایش پیش از این در تماشاخانه نوفل لوشاتو روی صحنه آمده است.

رضا مولایی درباره روند شکل‌گیری نمایش "مردی که..." گفت: در نظر داشتم نمایشنامه دیگری را روی صحنه آورم و چند ماهی نیز به منظور اجرا تمریناتی داشتیم اما آن اثر به دلایلی به سرانجام نرسید و تصمیم گرفتم این نمایشنامه را که بسیار به قصه و فضای آن علاقمندم و دو سال پیش خوانده و به آن فکر کرده بودم را به صحنه آورم.

او همچنین اضافه کرد: پیتر بروک این نمایشنامه را براساس کتاب "مردی که زنش را با کلاه اشتباه گرفت" نوشته دکتر الیور ساکس نوشته است. این کتاب مجموعه‌ای از تجارب واقعی بالینی دکتر ساکس روانپزشک و عصب‌شناس در مواجهه با بیماران دارای نقص مغزی است. شیوا اردویی اثر پیتر بروک را تنظیم کرد و پس از سه هفته تمرینات فشرده آن را روی صحنه آوردیم.

سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری نادر برهانی مرند 10 تا 21 بهمن ماه در تهران برگزار می شود.

241241

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان