فرآیند دانش بنیان شدن قطعه‌سازان سرعت می‌گیرد

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری گفت: لیستی از قطعات خودرو و شرکت های تولید کننده آن به فهرست دانش‌بنیان‌ها اضافه خواهد شد ماهیت بسیاری از این شرکت‌ها دانش بنیان است، در این مسیر، فرآیند دانش بنیان شدن را کوتاه تر خواهیم کرد.

فرآیند دانش بنیان شدن قطعه‌سازان سرعت می‌گیرد

به گزارش خبرآنلاین، علی وحدت رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری در گردهمایی جهادگران عرصه تولید و خودکفایی افزود: انباشت بسیار مهم و خوبی از دانش فنی و نیروی انسانی در صنعت خودرو وجود دارد. 4600 شرکت دانش بنیان مختلف داریم که در بخش های مختلف فعالیت می کنند که منابع مالی مختلف تجهیز شده اند، در یک سال گذشته بیش از دوهزار میلیارد تومان به این شرکت ها کمک و بیش از هزار میبلیارد هم سرویس تضامین مالی ارایه شده که بخشی هم برای شرکت های قطعه سازی بوده که دانش بنیان شناخته شده اند.
وی بر ایجاد اکوسیستم نوآوری و پایدار کردن آن در حوزه خودروسازی تاکید کرد و گفت: روش تحقیق و توسعه تغییر کرده و درحال حاضر شرکت های دانش بنیان کوچک می توانند تامین کننده نیازمندی های شرکت های بزرگ باشند. ایجاد مکانیزم پایدار برای تزریق نوآوری به خودروسازی و شرکت های قطعه سازی مهم است. باید این مکانیزم مداوم باشد نه این که با تغییر شرایط حرکت چرخ معکوس شود.
وحدت استفاده از روش های نوین تامین مالی در خودروسازی را موضوع مهمی دانست و گفت: نگاه کلاسیک برای تامین مالی برای سرمایه در گردش از طریق سیستم بانکی ناکارآمدترین مسیر است. استفاده از مدل های نوین تامین مالی سبب می شود که کم تر نیاز به منابع بانکی باشد.

223229

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان