جانسون از معامله قرن حمایت کرد

فارس نوشت:نخست‌وزیر انگلیس ضمن حمایت از طرح آمریکایی «معامله قرن» مدعی شد که این طرح راه‌حل دو دولتی را تضمین می‌کند و تضمین می‌کند که بیت‌المقدس هم پایتخت اسرائیل و هم پایتخت مردم فلسطین است.

جانسون از معامله قرن حمایت کرد

 «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس امروز (چهارشنبه) ضمن حمایت از طرح به اصطلاح صلح خاورمیانه موسوم به «معامله قرن» گفت که هیچ طرحی برای سازش میان فلسطینیان و صهیونیست‌ها بی‌ عیب و نقص نیست، اما طرح دولت آمریکا از امتیاز راه‌حل دو دولتی برخوردار است.

خبرگزاری «رویترز» در این خصوص گزارش کرد، جانسون ضمن جانبداری از طرح معامله قرن از رهبران فلسطینی خواست تا این طرح را مورد بررسی قرار دهند.

وی در این خصوص توضیح داد: «هیچ طرح صلحی کامل نیست، اما این (طرح)، از امتیاز راه‌حل دو دولتی برخوردار است، این یک راه‌حل دو دولتی است، این (طرح) تضمین می‌کند که اورشلیم (بیت‌المقدس) هم پایتخت اسرائیل و هم مردم فلسطین است».

اظهارات جانسون در خصوص بیت‌المقدس در شرایطی مطرح شده است که طبق طرح ادعایی ترامپ، مردم فلسطین از پایتختی به نام قدس محروم خواهند شد و فلسطین به مجمع‌الجزایری از تکه‌های پاره پاره زمین بدل می‌شود. کما اینکه حق بازگشت از آوارگان فلسطینی سلب می‌شود.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا شب گذشته در یک کنفرانس مشترک با نتانیاهو طرح معامله قرن را علنی کرد و علیرغم آنکه بسیاری از رسانه‌های آمریکایی، تأکید دارند که واشنگتن با این طرح از رژیم صهیونیستی جانبداری کرده است، رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد که این یک طرح «برد-برد» است.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که به شدت از این طرح استقبال کرده است در کاخ سفید ضمن تقدیر از دولت ترامپ گفت: «شما بهترین دوست اسرائیل در کاخ سفید هستید و گرچه در گذشته نیز دوست‌های خوبی در اینجا داشتیم اما به این گونه نبوده است».

از طرف دیگر، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، معامله قرن را به عنوان یک توطئه بی‌سرانجام محکوم کرد و گفت که هزاران بار به این طرح نه می‌گویند.

310311

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان