توطئه قرن برای پایمال کردن حقوق فلسطینیان

طبق معمول آقای ترامپ باز هم کل جهان را با توطئه ای دیگر مواجه کرد تا بلکه بتواند هم خود را از ماجرای استیضاح در کنگره خلاص کند هم نتانیاهو را از ماجرای شکست های پیاپی در انتخابات.

توطئه قرن برای پایمال کردن حقوق فلسطینیان

برخی تحلیلگران حتی باور دارند ماجرای انتشار نوار صوتی مکالمه آقای ترامپ توسط یک افسر اطلاعاتی یک توطئه از طرف اسراییلی ها بوده تا ترامپ را رام کنند و مجبور شود طبق میل آنها رفتار کند.

علیرغم همه تلاش های اسراییل و مشاوران هم سو با اسراییل در کاخ سفید در برخی موارد آقای ترامپ از گوش کردن به دستورات نتانیاهو سر باز زد که می توان مساله حمله به ایران و یا واکنش نشان دادن به سرنگونی پهباد آمریکایی و یا هدف قرار دادن آرامکو و ... را مثال زد که اسراییلی ها از ترامپ توقع داشتند تا جنگی بر علیه ایران راه بیاندازد و تا آخرین سرباز آمریکایی برای موجودیت اسراییل بجنگد اما ترامپ حاضر نشد چنین کاری انجام دهد.

قبلا نیز چند بار قرار بود ترامپ از طرح موسوم به معامله قرن پرده برداری کند اما در لحظه های آخر عقب نشینی کرد.

طبق اطلاعات درز کرده ماجرای تصمیم گیری برای ترور شهید سپهبد سلیمانی به بیش از هفت ماه پیش بر می گردد و مساله جدیدی نبوده.

همه هم می دانند که اسراییلی ها چه قدر تشنه خون شهید سلیمانی بودند اما جسارت ترور او را نداشتند و می خواستند به هر نحوی شده ماجرا گردن آمریکایی ها بیافتد.

یعنی حدود هفت ماه می باشد که آمریکایی ها در قبال این خواسته اسراییلی ها مقاومت می کنند و بدیهی است ماجرای استیضاح ترامپ بهانه ای شد برای فشار لابی های اسراییلی بر ترامپ.

اگر به تاریخ برگردیم می بینیم هر بار روسای جمهوری آمریکا با خواسته های اسراییلی ها مخالفت داشته اند به یکباره یک رسوایی برای آنها رو شده.

شاید بسیاری هنوز ماجرای رابطه بیل کلینتون و مونیکا لوینسکی را به یاد دارند اما کسی در آن زمان سوال نکرد که بوده که از داخل دفتر رییس جمهوری آمریکا فیلم داشته و این فیلم را به رسانه ها داده.

اگر به یاد داشته باشید ماجرا زمانی رخ داد که آقای کلینتون با اسراییلی ها زاویه پیدا کرد و بر اسراییلی ها فشار وارد کرد که توافقنامه دو کشور اسراییلی و فلسطینی را بپذیرند.

همین ماجرا در مورد آقای ترامپ هم صدق می کند.

اینکه کسی بخواهد از ترامپ آتو بگیرد شاید کار بسیار ساده ای باشد چون همه می دانند که سرتا پا هم خود هم خانواده اش درگیر فساد های مختلف می باشند اما سوال اصلی این است که چگونه یک افسر اطلاعاتی جزء به خود اجازه می دهد نوار صوتی رییس جمهوری آمریکا را منتشر کند و به کنگره برساند و حتی رییس جمهوری این کشور نمی فهمد که این افسر جزء چه کسی است.

آیا ماجرا مقداری مشکوک به نظر نمی آید؟

کسی نیست که از رابطه صمیمی دمکرات ها با لابی های اسراییلی بی اطلاع باشد و طبق اطلاعات رسمی ای که ستاد های انتخاباتی کاندیداهای احزاب مختلف در آمریکا منتشر می کنند اکثریت مطلق اعضای دو حزب اصلی آمریکا مورد حمایت شخصیت ها و شرکت ها و کارتل های وابسته به لابی های اسراییلی در آمریکا می باشند.

به این دلیل مشخص است که امروزه نتانیاهو از ضعف های رییس جمهوری آمریکا نهایت سوء استفاده را انجام می دهد تا بلکه بتواند در انتخابات آتی بر رقبای خود فایق آید.

مشخص است که دستور اجرای عملیات ترور شهید سلیمانی هم به دلیل همین فشارهای نتانیاهو گرفته شده و خون سربازان و شهروندان آمریکایی که بر اثر این تصمیم آقای ترامپ ریخته خواهد شد و یا ریخته شده هم به گردن این دو فرد است.

همین دیروز اخباری مبنی بر اینکه مایکل داندریا معروف به آیت الله سیاه آمریکایی ها در افغانستان کشته شده به گوش همه رسیده.

تقریبا اکثرا قبول دارند که ماجرای سرنگونی هواپیمای حال مایکل داندریا و تیم افسران امنیتی همراه اش به نوعی به ماجرای ترور شهید سلیمانی مرتبط است چون مایکل داندریا مسئول سیا در منطقه بوده و طرح ترور شهید سلیمانی توسط وی طراحی و پیاده سازی شده بوده و همین هواپیما و همین افسرانی که در همین هواپیما بودند هدایت عملیات ترور شهید سلیمانی را به عهده داشتند.

داندریا عالی رتبه ترین و با ارزش ترین مامور امنیتی آمریکا در خارج از این کشور (نه فقط در غرب آسیا) به حساب می آمد و کشته شدن وی ضربه بسیار بزرگی به آمریکا در منطقه است و با توجه به اینکه همراه وی تعداد زیادی از افسران عالیرتبه هم در هواپیما بودند می توان گفت کمر سیستم های امنیتی آمریکا در غرب آسیا شکسته.

این ماجرا نشان می دهد که چه قدر آمریکایی ها در منطقه آسیب پذیر می باشند و چه قدر این تصمیم ترامپ بر روی موقعیت آمریکایی ها در منطقه می تواند تاثیر گذار باشد.

بسیاری هم باور دارند که دست ایران پشت این ماجرا است و ایرانی ها بدون اینکه سر و صدایی در بیاورند در حال تصفیه حساب با آمریکایی ها در منطقه هستند، مهم نیست که در بوق و کرنا کنند که ما زدیم و ما انجام دادیم، مهم این است که طرف مقابل بفهمد از کجا خورده و چطوری خورده، احتمالا هم این ماجرا یک سیلی دیگر است و هنوز انتقام در راه باشد.

این تصمیم ترامپ و نتانیاهو منجر شده کل مردم منطقه اطمینان یابند که مشکل اصلی همه وجود آمریکا در منطقه و وجود اسراییل است چون اسراییلی ها تا زمانی که نیل تا فرات را به دست نیاورند ول کن ماجرا نیستند و اگر الان در مقابل آنها نایستند در آینده دیگر نمی توانند کاری انجام دهند.

بدیهی است که هم ترامپ و هم نتانیاهو به خوبی می دانند که نه فلسطینی ها و نه مردم منطقه چنین طرحی را قبول خواهند کرد و اجرای چنین طرحی مستلزم راه انداختن جنگ های مجدد و اشغال سرزمین های فلسطینی ها می باشد و قطعا فلسطینی ها دست روی دست نخواهند گذاشت و واکنش نشان خواهند داد و خون هزاران یهودی نیز ریخته خواهد شد، اما به هر حال ظاهرا کرسی برای این دو آنقدر مهم است که برایشان اهمیت ندارد هزاران انسان بی گناه برای اهداف سیاسی آنها کشته شوند.

نکات مطرح شده در این مقاله، نظرات و دیدگاه های شخصی نویسنده بوده و الزاماً عقاید هیئت تحریریه اسپوتنیک را بازتاب نمی دهد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان