رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران مطرح کرد؛

وقت کشی کمیسیون معماری و شهرسازی در تصویب طرح پایش ساختمان‌ها

نوری گفت: در زمان بازگشت طرح پایش ساختمان‌ها به کمیسیون معماری و شهرسازی هیچ اقدام موثری از این کمیسیون انجام نشد.

وقت کشی کمیسیون معماری و شهرسازی در تصویب طرح پایش ساختمان‌ها

وقت کشی کمیسیون معماری و شهرسازی در تصویب طرح پایش ساختمان هازهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اختلاف نظر‌های به وجود آمده بین کمیسیون های سلامت، محیط زیست و شهرسازی و معماری شورای شهر درباره طرح پایش برخط ساختمان‌های تهران در برابر خطرات آتش سوزی گفت: شهرداری تهران در ابتدا در این باره (پایش ساختمان های پایتخت در مقابل آتش) لایحه‌ای ارائه کرد که کمیسیون معماری و شهرسازی نظر خود را در بخش ساختمان‌های بلند مرتبه نا ایمن اعلام کرد و به دلیل آن‌که موضوع در حوزه اختیارات کمیسیون سلامت شورای شهر تهران بود لایحه ارائه شده به کمیسیون تخصصی آن که همان سلامت و محیط زیست شورای شهر است ارجاع داده شد.

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شورای شهر تهران افزود: در کمیسیون تخصصی جلسه‌های متعددی با کارشناسان حوزه شهرسازی و معماری برگزار شد و جمع بندی این جلسه‌ها در صحن شورای شهر ارائه شد، اما متاسفانه با هماهنگی‌های انجام شده بین برخی از اعضای شورای شهر این لایحه رای نیاورد و مجدد به کمیسیون برگشت.


بیشتر بخوانید: الزام شهرداری تهران به ایجاد سامانه برخط پایش ایمنی ساختمان‌ها در برابر آتش‌سوزی 


صدراعظم نوری با اشاره به این نکته که برگشتن لایحه باعث از بین رفتن زمان شد گفت: متاسفانه در این بازه زمانی  اقدامی از سوی کمیسیون مربوطه (معماری و شهرسازی) انجام نشد و از سوی کمیسیون تخصصی آن طرح مذکور با عنوان (طرح برخط پایش ساختمان های پایتخت در مقابل حریق) از سوی کمیسیون سلامت محیط زیست خدمات شهری شورای شهر تهران ارائه شد.

او ادامه داد: این طرح در صحن شورای شهر تهران با 16 امضا از سوی رئیس شورای شهر تهران به کمیسیون تخصصی آن (محیط زیست) ارجاع داده شد که پس از آن کمیسیون معماری و شهرسازی نسبت به این اقدام اعتراض کرد و رئیس شورا نیز این طرح را جهت بررسی به کمیسیون آن‌ها (معماری و شهرسازی) ارجاع داد.

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شورای شهر تهران تصریح کرد: جمع بندی‌های لازم انجام شد، اما باید به این نکته اشاره کرد که کمیسیون‌های مربوطه در یک موضوع باید در زمان قانونی و مشخص خود به وظیفه قانونی خود عمل کنند.

صدراعظم نوری تصریح کرد: خوشبختانه کلیات طرح پایش بر خط ساختمان‌های تهران در برابر حریق به تصویب رسید و در جلسه آتی شورای شهر تهران جزئیات آن مورد بررسی قرار می‌گیرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان