الجزایر بر حمایت از ایجاد کشور مستقل فلسطین تاکید کرد

تهران- ایرنا- الجزایر در واکنش به طرح موسوم به «معامله قرن»، حمایت خود را از فلسطینی ها و ایجاد کشور مستقل فلسطین اعلام کرد.

الجزایر بر حمایت از ایجاد کشور مستقل فلسطین تاکید کرد

به گزارش  رسانه های عربی، وزارت امور خارجه  الجزایر روز چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که ما حمایت دائم و غیرمشروط خود را از ملت فلسطین اعلام می داریم.

این بیانیه یادآوشد که  حق ملت فلسطین برای  ایجاد کشور مستقل به پایتختی قدس شرقی، با گذشت زمان از بین نخواهد رفت.

وزارت خارجه الجزایر افزود: هیچ راه حلی بدون مشارکت دادن فلسطینی ها وجود ندارد، چه رسد به آنکه، این راه (معامله قرن) بر علیه آنها باشد.

الجزایر همچنین بر پایبندی خود به ابتکار صلح عربی مصوب اجلاس سران عرب در بیروت مبتنی بر خروج کامل رژیم صهیونیستی از تمامی اراضی عربی اشغالی برابر صلح و در چارچوب قوانین بین المللی و قطعنامه های شورای امنیت به ویژه قطعنامه‌های 242 و 338 تاکید کرد.
«دونالد ترامپ» روز سه‌شنبه همراه با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کاخ سفید حاضر شد و طرح سازش خود موسوم به معامله قرن را اعلام کرد.
وی اعلام کرد که شهر قدس پایتخت یکپارچه رژیم صهیونیستی باقی می‌ماند.
طرح معامله قرن خواستار چشم‌ پوشی پناهندگان فلسطینی ساکن کشورهای عربی به ویژه لبنان از حق بازگشت به سرزمین خود است؛ طرحی که بر خلاف مفاد قطعنامه 194 شورای امنیت سازمان ملل است .
این طرح هم چنین در پی الحاق قدس و بخش‌های اشغالی کرانه باختری رود اردن به رژیم صهیونیستی است.
به دنبال انتشار معامله قرن بسیاری از شخصیت ها، مقام های سیاسی و دینی سراسر جهان به ویژه مسلمانان معامله قرن را محکوم کردند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان