رییس سازمان فضایی ایران:

آغاز رصد و تعیین پارامترهای مداری ماهواره ظفر

تهران - ایرنا - رییس سازمان فضایی ایران از استقرار تیم‌های رصدی در نقاط مختلف کشور برای رصد مراحل تزریق ماهواره ظفر در مدار خبر داد.

آغاز رصد و تعیین پارامترهای مداری ماهواره ظفر

مرتضی براری در توییتر خود نوشت: علاوه بر ایستگاه‌های زمینی، رصدخانه مرکز فضایی ماهدشت و بوشهر، چند تیم رصدی دیگر هم برای رصد و تعیین پارامترهای مداری(TLE) ماهواره ظفر آماده و در مناطق مختلف کشور مستقر شده‌اند.
معاون وزیر ارتباطات افزود: سال گذشته مراحل تزریق ماهواره پیام در مدار، برای اولین بار به روش اپتیکی رصد و تصویربرداری شد.

ماهواره مخابراتی ظفر که 113 کیلوگرم وزن دارد و عمر عملکردی آن در مدار حداقل 1.5 سال است به گفته وزیر ارتباطات تا قبل از دهه فجر امسال به فضا ارسال خواهد شد. این ماهواره هفته گذشته از سوی دانشگاه علم و صنعت ایران تحویل سازمان فضایی شد و این سازمان نیز آن را برای طی فرایند ارسال به فضا به پایگاه فضایی منتقل کرد. بر این اساس تصمیم‌گیری برای زمان تزریق این ماهواره در مدار بر عهده وزارت دفاع و گروه پرتاب‌گر است.

ماموریت ماهواره ظفر تصویربرداری به صورت زمان واقعی و ذخیره و ارسال پیام ارتباط صوتی یک‌طرفه بین دو کاربر است. ارتفاع این ماهواره سه محوره 530 کیلومتر است و در مدار LEO دایروی با باند فرکانسی s&f قرار خواهد گرفت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان