آسوشیتد پرس: آمریکا و طالبان به توافق رسیده‌اند

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، خبرگزاری آمریکایی آسوشیتد پرس روز جمعه به نقل از یک مقام ارشد دولت ترامپ مدعی شد که مذاکره‌کنندگان آمریکا و طالبان بر سر آتش‌بس موقت بین نیروهای دو طرف در افغانستان به توافق رسیده‌اند.

این مقام ارشد آمریکایی که آسوشیتد پرس به نامش اشاره‌ای نکرده، مدعی شده است که توافق جدید به‌زودی اجرایی خواهد شد و می‌تواند به خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان منجر شود.

به گفته این مقام آمریکایی، پس از اجرای توافقی که برای کاهش هفت‌روزه خشونت در افغانستان بین آمریکا و طالبان شکل گرفته، یک گفتگوی صلح با حضور همه طرف‌های افغانستانی ظرف 10 روز برگزار خواهد شد. این گفتگو بسیار مفصل خواهد بود و همه طرف‌های افغانستانی از جمله نیروهای مسلح افغانستان در آن حضور خواهند داشت.

روز پنج‌شنبه «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا در یک نشست خبری در بروکسل اعلام کرد که مذاکراتی بین طالبان و آمریکا درباره یک طرح کاهش هفت روز خشونت انجام شده است. وی در پاسخ سوالی مبنی بر اینکه آیا این دوره هفت روزه را برای کاهش خشونت‌ بین دو طرف کافی می‌داند، گفت: «از نظر ما در حال حاضر هفت روز کافی است، اما در هر صورت رویکرد ما برای ادامه این فرآیند به شرایط بستگی خواهد داشت.»

در حالی که مذاکرات آمریکا و طالبان برای امضای توافقنامه صلح جریان دارد و برخی منابع آگاه از نزدیک بودن توافق صحبت می‌کنند، فرماندهان طالبان از آمادگی برای آغاز عملیات بهاری خبر می‌دهند.

اخیراً نیز «تلگراف» گزارش داد که رهبران نظامی طالبان به تیم مذاکره کننده خود گفته‌اند که روند آهسته مذاکرات باعث لطمه زدن به عملیات سالانه بهاری این گروه و تضعیف عزم مبارزانشان می‌شود.

چندی پیش نیز طالبان در بیانیه‌ای تصریح کرده بود که برای پایان دادن به اِشغال افغانستان تمام مسئولیت‌هایش را در روند مذاکرات انجام داده و آمریکایی‌ها باید با خودداری از تاخیر و ایجاد بهانه، مسئولیت خود را در رابطه با گفت‌وگوها انجام دهند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان