میانگین ۶۰ درصدی حضور مردم در ۱۰ دوره انتخابات مجلس

 

خبرگزاری فارس: صبح امروز سید اسماعیل موسوی دبیر ستاد انتخابات کشور در مورد جزئیات مدارک رای دهندگان در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای خبرگان رهبری گفت: مدارک لازم برای کسانی که قصد حضور در انتخابات به منظور رای به نامزدهای انتخاباتی دارند شامل شناسنامه و کارت ملی یا کدملی می‌شود. 

وی در پاسخ به این سوال که آیا رای دادن با کارت ملی و شناسنامه قدیمی و غیر هوشمند مانعی ایجاد می‌کند یا خیر؟ گفت: هیچ مانعی برای رای دادن این افراد ندارد.

همچنین جمال عرف معاون سیاسی وزارت کشور و رییس ستاد انتخابات کشور در آیین افتتاح رادیو انتخابات با اشاره به این که در 41 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی، 36 انتخابات در کشور برگزار و بیش از 866 میلیون رای به صندوق های رای ریخته شده است، گفت: بر اساس اصل ششم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، همه امور در نظام جمهوری اسلامی بر پایه آرا و انتخاب مردم است.

وی در ادامه با بیان اینکه میانگین حضور مردم در 36 دوره انتخابات برگزار شده در کشور، حدود 63 درصد بوده است، ادامه داد: در 10 دوره برگزاری انتخابات مجلس نیز میانگین حضور مردم 60 درصد بوده است.

در همین زمینه معاون سیاسی وزیر کشور گفت: واجدین شرایط شرکت در انتخابات 57 میلیون و 918 هزار نفر هستند که قریب به 29 نفر از این تعداد بانوان هستند. همچنین از 2 میلیون و 900 هزار نفر رای اولی هم، قریب به نیمی از آن ها را دختران تشکیل می دهند.

رئیس ستاد انتخابات کشور با تاکید بر اینکه در این دوره از انتخابات تخلفات به صورت جدی دنبال می شود، افزود: برگزاری کارناوال های تبلیغاتی از جمله مواردی است که پیگیری می شود و براساس بند 10 ماده 65 مکرر قانون انتخابات، این کار جرم است و کسانی که چنین کاری انجام دهند بر اساس جرایم درجه ششم با آنها برخورد خواهد شد.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و میاندوره‌ای مجلس خبرگان رهبری دوم اسفند برگزار می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان