رئیس سازمان محیط زیست کشور مطرح کرد؛

امروز محیط زیست یک انتخاب اجباری است

کلانتری گفت:محیط زیست و حفاظت از آن یک انتخاب اجباری است و هیچ صنعتی به اختیار خودش دوستدار محیط زیست نیست.

امروز محیط زیست یک انتخاب اجباری است

به گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، عیسی کلانتری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور در بیست و یکمین همایش ملی صنعت و خدمات سبز که صبح امروز یک شنبه (27 بهمن) در سازمان محیط زیست برگزار شد، اظهار کرد: به دلیل فشار‌های موجود بر طبیعت، امروزه محیط زیست یک انتخاب اجباری است و هیچ صنعتی نیست که به اختیار خودش دوستدار محیط زیست باشد.

او با اشاره به اینکه ما فکر می‌کنیم بخش کشاورزی دوستدار محیط زیست است ،گفت: گاز کربنیک در مرحله اول بر سلامت مردم و در مرحله دوم بر گرم‌تر شدن  زمین موثر است.

رئیس سازمان محیط زیست با اشاره به اینکه گاوداری‌ها سالیانه 7/1 میلیارد تن گاز کربنیک تولید می‌ کنند،گفت: حدود 18 درصد آلاینده‌ها که باعث تغییر اقلیم و گرم‌تر شدن زمین می‌شود از گاوداری هاست.

او با اشاره به اینکه هر صنعتی نسبت به فعالیت خودش آلاینده تولید خواهد کرد، گفت: سالانه حدود 39 هزار نفر بر اثر آلودگی‌ها کشته می‌شوند در حالیکه16 هزار نفر در تصادفات جاده‌ای   جان خود را از دست می دهند.

کلانتری با اشاره به اینکه حقوق نسل‌های آینده پایمال شده است، گفت: یکی از پایه‌های توسعه پایدار حفظ حقوق نسل‌های بعد است که در طول 7 هزار سال تمدن متأسفانه نسل حاضر در حفاظت از حقوق نسل‌های بعد نسبت به همه این دوران بی توجه‌ترین بوده است.

او با بیان اینکه سالانه 50 تا 60 هزار هکتار از جنگل‌های زاگرس ما خشک می‌شود، افزود: جنگل‌ها به علت فرسایش خاک و فشار بر منابع آبی ضعیف و ضعیف‌تر شده و امروز بیماری بر آن غالب شده است.

رئیس سازمان محیط زیست بیان کرد: چه دولت‌ها بخواهند و چه نه، باید محیط زیست را در اولویت‌های اصلی خود قرار دهند.

او با اشاره به برنامه‌های پیش رو برای حفظ محیط زیست گفت: قرار بود 70 هزار کامیون تمام اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌ها تا پایان دولت یازدهم نوسازی شوند و موتورسیکلت برقی تولید کنیم همچنین موتورسیکلت‌های کاربراتوری ظرف 10 سال حذف شوند.

کلانتری در ادامه با بیان اینکه این اقدامات سالی 20 میلیارد دلار هزینه می‌خواهد ،گفت: امروزه کل درآمد دولت صرف واردات کالا‌های اساسی می‌شود و اولویت اول ما هم اکنون تأمین کالای اساسی در شرایط تحریم است.

رئیس سازمان محیط زیست تصریح کرد: بعد از روسیه ما بالاترین شدت انرژی را در جهان داریم و این افتخار نیست که ما روزانه 90 میلیون لیتر بنزین مصرف می‌کنیم. کشور همسایه که تولید ناخالص داخلی آن 1.5 برابر ما و جمعیتش هم اندازه ماست مصرف روزانه‌اش کمتر از یک پنجم ماست.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان