تصویب سه میلیارد و ۱۴ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در استان مرکزی

اراک - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: سه میلیارد و ۱۴ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی از ابتدا تا کنون در این منطقه مصوب شده که از این میزان حدود ۳۰۴ میلیون دلار به استان وارد شده است.

تصویب سه میلیارد و 14 میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در استان مرکزی

«سعید فرخی » شامگاه یکشنبه در نشست خدمات سرمایه‌گذاری استان مرکزی افزود: این میزان سرمایه‌گذاری در قالب 56 طرح اقتصادی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی نقاط مختلف استان مرکزی تصویب و برخی نیز اجرایی شده است.

وی اظهار داشت: گستره توزیع این سرمایه‌گذاری‌ها، شهرستان‌های اراک، ساوه، زرندیه، خمین و آشتیان  است و بخش عمده آن‌ها در حوزه‌های انرژی، صنعت، کشاورزی و خدمات  هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: 2 میلیارد و 100 میلیون دلار در سه سال گذشته  از طرح‌های سرمایه‌گذاری خارجی جدید در استان مرکزی به تصویب رسیده که افزایش بیش از 200 درصدی در این حوزه را به دنبال داشته و با هیچ دوره زمانی قبلی به لحاظ حجم و تعداد طرح‌های سرمایه گذاری خارجی جدید قابل مقایسه نیست.

فرخی افزود: با وجود خروج یک طرفه آمریکا از برجام و شرایط تحریمی کشور، با تلاش‌های صورت گرفته توسط مدیریت ارشد و دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی، امسال پنج طرح سرمایه‌گذاری خارجی جدید به ارزش یک میلیارد و 530 میلیون دلار در زمینه های مختلف اقتصادی به تصویب رسده است.  

وی با اشاره به عملکرد مطلوب مرکز خدمات سرمایه گذاری استان افزود : با توجه به روند فعلی وضعیت سرمایه‌گذاری خارجی در استان مرکزی، این استان در زمره موفق‌ترین استان‌های کشور در جلب و جذب سرمایه گذاری قرار دارد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزیگفت: 28 نیروگاه به ظرفیت 232 مگاوات برق خورشیدی تجدیدپذیر در استان ساخته خواهد شد که بیشترین متقاضی ایجاد این نوع انرژی شهرستان خمین است.

فرخی افزود: با راه اندازی این نیروگاه در شهرستان خمین مشکل اشتغال و محرومیت منطقه برطرف خواهد شد.

وی اظهار داشت: تامین منابع مالی از عمده مشکلات ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی است که می‌توان از ظرفیت استان برای رفع این معضل استفاده کرد.

2 هزار و 800 واحد صنعتی در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می‌کنند. 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان