مردان آمریکایی بالاتر از ۵۰ سال عقیم می‌شوند؟!

طبق لایحه جدیدی که توسط یکی از نمایندگان ایالت "آلاباما" آمریکا ارائه شده، مردان پس از ۵۰ سالگی یا تولد فرزند سوم باید عمل وازکتومی برای عقیم‌سازی انجام دهند.

مردان آمریکایی بالاتر از 50 سال عقیم می‌شوند؟!

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ براساس لایحه جدیدی که توسط یکی از نمایندگان دموکرات ایالت "آلاباما" آمریکا ارائه شده است،  تمام مردان آمریکایی هنگام رسیدن به 50 سالگی یا داشتن سه فرزند مجبور به عمل "وازکتومی" خواهند شد.

پایگاه خبری "دیلی میل" در گزارشی نوشت، "رولاندا هالیس" نماینده احزاب دموکرات در روز پنجشنبه 13 فوریه این لایحه را مطرح کرد که مردان ایالت آلاباما را ملزم به پرداخت هزینه این عمل در طی یک ماه پس از 50 سالگی یا تولد سومین فرزند خود می‌کند.

لایحه "HB 238" که برای عقیم‌سازی تمام مردان این ایالت طراحی شده، توسط منتقدین به عنوان "فراتر از ظالمانه" شناخته شده است که حقوق طبیعی مردان را زیر سؤال می‌برد. 

این نماینده در تلاش است تا با قانون "ممنوعیت سقط جنین" در آلباما مقابله کند؛ به گفته او این قانون به جلوگیری از بارداری و همچنین سقط کودکان ناخواسته کمک می‌کند.

"جیم هیل" نماینده جمهوری‌خواه این ایالت درباره این لایحه گفت: «این لایحه نخستین مورد از این نوع بود که با آن روبه‌رو شده‌ام؛ این اقدام باعث سلب آزادی و حق طبیعی مردان برای بچه‌دار شدن، می‌شود.»

هالیس از پیشنهاد خود در صفحه توییتر شخصی دفاع کرده است و می‌نویسد که با این لایحه، ممنوعیت سقط جنین خنثی می‌شود.

قاره آمریکا ,

قاره آمریکا ,

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان