رئیس سازمان ثبت اسناد: دستگیری‌های اخیر صرفا به دلیل همدستی با زمین‌خواران نیست

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: این طور نیست که دستگیرشدگان فقط به خاطر همدستی با زمین‌خواران یا مباحث مربوط به صدور سند مالکیت مورد برخورد قرار گیرند بلکه در حوزه‌های مختلف با متخلفان برخورد شده است.

رئیس سازمان ثبت اسناد: دستگیری‌های اخیر صرفا به دلیل همدستی با زمین‌خواران نیست

ذبیح‌الله خدائیان در گفت‌وگو با خبرنگار قضائی خبرگزاری تسنیم، درباره دستگیری و بازداشت اخیر کارکنان متخلف و کارچاق‌کنان در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و اینکه گفته می‌شود این افراد عمدتاً کسانی هستند که با زمین‌خواران مناطق کلاک و لواسانات همکاری داشتند، اظهار کرد: این دستگیری‌ها فقط مختص به یک واحد ثبتی نیست و واحدهای ثبتی متعددی را در برمی‌گیرد که در آنها جرایمی از جمله اخذ رشوه صورت گرفته بود. 

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزود: این برخوردها در راستای سیاست قوه قضائیه و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مبنی بر مبارزه با هرگونه فساد در داخل دستگاه قضائی و سازمان‌های وابسته به آن، انجام شده است و به طور مرتب دنبال می‌شود.

خدائیان تأکید کرد: هر کسی که با اعمال و رفتار خود به حیثیت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و کارکنان این سازمان لطمه وارد کند، به طور جدی برخورد می‌شود.

معاون رئیس قوه قضائیه اضافه کرد: این طور نیست که دستگیرشدگان فقط به خاطر همدستی با زمین‌خواران یا مباحث مربوط به صدور سند مالکیت مورد برخورد قرار گیرند بلکه در حوزه‌های مختلف با متخلفان برخورد شده است.

خدائیان گفت: معمولاً افراد کارچاق‌کن و سوء‌استفاده‌گر در یک منطقه خاص ورود کرده و کارکنان واحدهای ثبتی را برای رسیدن به اهداف‌شان، تطمیع می‌کنند که در همین راستا، علاوه بر برخورد با کارکنان متخلف، تعداد قابل توجهی کارچاق‌کن نیز دستگیر و بازداشت شدند. برخی افراد نیز ارتباطی با همکاران ثبتی نداشتند اما در خارج از سازمان خود را به عنوان افراد متنفذ معرفی و از مردم کلاهبرداری می‌کردند که با دسته از افراد نیز برخورد شده است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: دستگیری‌ها و برخورد‌ها در روزهای آینده نیز ادامه دارد و مقطعی و شعاری نیست.

به گزارش تسنیم، بیستم بهمن ماه جاری بود که سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از دستگیری و بازداشت 27 نفر از کارکنان متخلف این سازمان خبر داد و اعلام کرد: تعدادی دیگر از کارکنان ثبت تهران از جمله 15 نفر از کارکنان واحد ثبتی قلهک، چهار نفر از کارکنان واحد ثبتی پیروزی و دو نفر از کارکنان واحد اجرای اسناد رسمی بازداشت شدند. در واحدهای ستادی نیز پنج نفر از کارکنان و نیروهای شرکتی اداره کل  ثبت شرکت ها و مؤسسات غیرتجاری و یک نفر از دفتر فنی سازمان ثبت بازداشت و به مرجع قضایی معرفی شدند.

22 آبان ماه امسال نیز سازمان ثبت از دستگیری تعدادی از کارکنان این سازمان به دلیل اخذ رشوه‌های کلان خبر داده و اعلام کرده بود: اخد رشوه‌های کلان ، جعل و همکاری با افراد سودجو در راستای تصرف اموال عمومی یا خصوصی، سوء استفاده از اسناد مرتبط با اشخاص حقیقی و حقوقی و ایجاد خلل و کاهش سرعت در فرایند کار جهت اخذ رشوه های کلان از جمله تخلفات صورت گرفته توسط این افراد بوده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان