اظهارات مهم وزیر دفاع درباره ساخت ۳۱۰ قطعه سامانه‌های راداری، موشکی، هوایی و دریایی در شرایط تحریم

باشگاه خبرنگاران نوشت: امیر حاتمی ساخت حدود ۳۱۰ قطعه برای سامانه‌های مختلف راداری، ارتباطی، موشکی، هوایی و دریایی را، اقدامی جهادی دانست.

اظهارات مهم وزیر دفاع درباره ساخت 310 قطعه سامانه‌های راداری، موشکی، هوایی و دریایی در شرایط تحریم

امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در جریان بازدید از نمایشگاه بومی سازی قطعات الکترونیکی و میکرو الکترونیکی شرکت صنایع الکترونیک ایران اظهار کرد: متخصصین جوان صنعت دفاعی با تکیه بر دانش بومی و ظرفیت‌های داخلی توانسته اند به توانایی ساخت و تولید پیچیده‌ترین دستاوردهای پیشرفته الکترونیکی و میکرو الکترونیکی حوزه دفاعی دست یابند.

وزیر دفاع افزود: دانشمندان ایرانی با همت بلند خود تهدیدهای حاصل از تحریم‌ها رابه فرصت تبدیل کردند و به لحاظ دانشی، فن آوری و اقتصادی توانستند با تولید این قطعات پیشرفته 140 میلیون دلار صرفه جویی ارزی را نصیب کشور نمایند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح سپس از 15 سبد محصول مهم و گلوگاهی صنعت خودروی کشور رونمایی کرد.

امیر سرتیپ حاتمی تصریح کرد: از سرریز فناوری‌های پیشرفته حوزه دفاعی، 15 سبد محصول گلوگاهی که  مورد نیاز شدید خودرو سازان بود طی 2 سال اخیر با صرفه جویی بیش از 60 میلیون دلار تولید و این قطعات مورد نیاز در تیراژ گسترده و پرحجم در اختیار صنعت خودرویی کشور قرار گرفت.

او افزود: با تشدید تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران و به تبع آن صنعت خودرویی کشور، شرکت‌های غربی از همکاری با خودروسازان سرباز زدند و تامین قطعات خاص خودرو، بخصوص قطعات حوزه الکترونیکی با مشکل مواجه شده بود.

امیر سرتیپ حاتمی اضافه کرد: بنا به درخواست خودرو سازان و با توجه به سیاست‌های ابلاغی، ظرفیت‌های دانشی و فناورانه صنعت دفاعی برای حل مشکل و مرتفع ساختن نیازهای ملی به کمک خودروسازان آمد و تا به امروز موفق شدیم با بهره گیری از توان شبکه همکار در بخش خصوصی کمک‌های شایان توجه‌ای را ارائه کنیم.

سازمان صنایع دریایی توانسته نیازهای حوزه دریا را تامین کند

همچنین مهر نوشت: رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع گفت: سازمان متبوعش توانسته تمامی نیازهای حوزه دریا را در نیروهای مسلح تامین کند.

امیر رستگاری رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در نشست با گروه مشاوران جوان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تاکید بر اهمیت شایسته سالاری در مدیریت سازمان‌ها، گفت: زمانی که من به سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع آمدم این سازمان یک سازمان نوپا بود که با توجه به تلاش و زحمات کارکنان و مدیران خود در حال طی مسیر خود بود و توانستیم با طراحی درست و برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی و افزایش بهره وری، کارآمدی نیروها را افزایش دهیم و امروز سخت‌ترین کارها توسط کارکنان سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع انجام می‌شود.

وی افزود: ما همچنین هزینه‌ها را کاهش و در مقابل، راندمان کار را بالا بردیم، البته ارتباط نزدیک و بسیار خوبی با شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی بر قرار کرده‌ایم.

رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع تصریح کرد: بسیاری از موفقیت‌های امروز سازمان صنایع دریایی نتیجه شایسته سالاری و اعتماد به نیروهای جوان و باتجربه است. شایسته سالاری یکی از مهمترین اصول در موفقیت سازمان‌ها است که در انتخاب و انتصاب افراد باید ملاک قرار گیرد.

امیر رستگاری گفت: نگاه ما به مدیریت صنعتی باید به گونه‌ای باشد که افرادی را انتخاب کنیم که در لایه‌ها و سطوح مختلف کار کرده باشند زیرا این افراد در مدیریت، بینشی عمیق‌تر دارند و کار آزموده تر هستند. کارکنانی که همت اراده و تجربه دارند می‌توانند موجب پیشرفت و بالندگی سازمان شود به همین دلیل راه پیشرفت شایسته‌سالاری است.

وی اظهار داشت: ما وظیفه داریم که راه را برای جوانان شایسته فراهم کنیم و مسیر درست را به آنها نشان دهیم و انگیزه و امید دهیم تا آنها با امید بدانند در آینده چه مسیری را باید طی کنند و به کجا باید برسند.

رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع تصریح کرد: نیروی جوان بسیار ارزنده است و ما باید آنها را به کار گرفته تا تجربه اندوخته و بعد در رده‌های دیگر به کار گیریم. اصل و اساس یک سازمان نیروی انسانی است و جوانان بخش مهمی از نیروی انسانی مجموعه‌ها را تشکیل می‌دهند؛ جوان گرایی باید همراه و همگام با شایسته‌سالاری باشد تا نتیجه مطلوب به دست آید.

امیر رستگاری در ادامه با اشاره به دستاوردهای این سازمان در سال‌های گذشته، خاطرنشان کرد: زیر دریایی و شناورها از بالاترین سطح فناوری برخوردار هستند و امروز با توجه به اینکه به این فناوری و دانشِ ساخت این تجهیزات دست یافته ایم نشان می‌دهد که ما بر لبه فناوری جهان حرکت می‌کنیم.

وی با اشاره به مسائل و مشکلات پیش روی صنعت دریایی کشور، گفت: با توجه به تحریم‌های استکبار جهانی و کار شکنی های مختلف آنها مسائل و مشکلات فراوانی بر سر راه ما وجود داشته و دارد اما با این وجود سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع توانسته تمامی نیازهای حوزه دریا را در نیروهای مسلح تأمین کند.

رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع با اشاره به تصویب اساسنامه سازمان صنایع دریایی در مجلس شورای اسلامی، گفت: با تلاش و پیگیری‌های متعدد بالاخره اساسنامه سازمان صنایع دریایی سال گذشته در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید که این امر می‌تواند گام بسیار مهمی در مسیر پیشرفت حوزه دریا باشد.

امیر رستگاری خاطرنشان کرد: سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع در حوزه صنعتی و تجاری هم ورود پیدا کرده و در قالب طرح تحول صنایع دریایی همکاری‌هایی را با سازمان بنادر و شرکت ملی نفت برای تأمین شناور مورد نیاز آنها آغاز کرده است.

وی همچنین به پیشرفت‌های سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع در حوزه رانش و موتور اشاره کرد و گفت: سازمان صنایع دریایی دستاوردهای بسیار بزرگی در حوزه رانش و موتورهای دیزلی داشته است.

رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع، ساخت موتور 200 اسب بخار و برون نصب را از جمله دستاوردهای دیگر سازمان صنایع دریایی دانست و افزود: امروز در حوزه موتور به قدرت می‌توان گفت یکی از مجموعه‌های توانمند کشور هستیم و در زمینه گیربکس‌ها و سامانه‌های انتقال قدرت تا 10 هزار اسب بخار را می‌توانیم تولید کنیم.

امیر رستگاری به رونمایی سامانه رانش واترجت ملی توسط سازمان صنایع دریایی اشاره کرد و گفت: این سامانه رانش توسط آمریکا تحریم شده بود و ما توانستیم در داخل آن را تولید کنیم و روی شناورهای تحویلی به مرزبانی نیروی انتظامی و نیروی دریایی سپاه پاسداران استفاده کنیم.

2727

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان