پیروزبخت در پاسخ به ایرنا؛

سازمان ملی استاندارد از استانداردهای ۸۵گانه خودرویی کوتاه نمی آید

تهران- ایرنا - رییس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: اجازه تولید یا واردات به خودروهایی که نتوانند استانداردهای ۸۵ گانه تدوین شده را رعایت کنند داده نخواهد شد.

سازمان ملی استاندارد از استانداردهای 85گانه خودرویی کوتاه نمی آید

«نیره پیروزبخت »امروز دوشنبه در حاشیه نشست خبری سازمان ملی استاندارد در پاسخ به ایرنا درخصوص احتمال واردات خودروهای با قیمت کمتر از 10 هزار دلار به کشور که هیچ یک قادر به پاس کردن استانداردهای 85گانه نیستند، افزود: برای این سازمان قیمت خودروها به هیچ عنوان مطرح نیست و هر خودرویی نتواند این استانداردها را پاس کند، اجازه تولید یا واردات نخواهد یافت.

وی یادآور شد: اکنون تعداد زیادی خودرو در گمرکات کشور وجود دارد که به همین دلیل اجازه ورود به آنها داده نشده است.

پیروزبخت در پاسخ به پرسش دیگر ایرنا درخصوص بازارهای صادراتی کشور، بیان داشت: در بازار مهمی همچون عراق، فقط بحث کیفیت پایین محصولات یا استاندارد نبودن مطرح نیست، 10 سال است که با حوزه عراق در حال مذاکره هستیم اما تاکنون نتوانسته ایم از نظر مسائل استاندارد و بازرسی با آنها به وحدت رویه برسیم.

وی ادامه داد: عراقی ها در سال‌های گذشته چهار شرکت بازرسی اروپایی را از طریق فرآیند مناقصه انتخاب و تایید کردند که سه مورد آنها از سازمان ملی استاندارد تاییدیه داشتند.

این مقام مسئول اضافه کرد: اکنون چهار شرکت دیگر از سوی عراقی ها معرفی شده که از بین آنها فقط یک شرکت چینی با این سازمان همکاری دارد، اما از نظر این سازمان هیچ محدودیتی برای همکاری وجود ندارد.

وی تاکید کرد: لبنیات، لوازم برقی و بسیاری دیگر از کالاهای ایرانی از کیفیت خوب و قابلیت رقابت بالایی در بازار این کشور برخور دارند .

پیروزبخت گفت: در حوزه اوراسیا نیز وضعیت خوبی داریم و مقررات و ضوابط این سازمان در حال تبادل با دستگاه های مسئول آن کشورهاست که در پیشرفت تجارت ایران با این حوزه تاثیرگذار خواهد بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان