شناسایی کارمند اخراجی که در فضای مجازی هتک حیثیت می کرد

سرهنگ کاظمی از شناسایی کارمندی که در فضای مجازی اقدام به تهدید و هتک حیثیت می کرد خبر داد.

شناسایی کارمند اخراجی که در فضای مجازی هتک حیثیت می کرد

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،سرهنگ کاظمی رئیس پلیس فتا تهران بزرگ گفت: در پی مراجعه فردی که با در دست داشتن شکایتی از دادسرای مبارزه مبنی بر اینکه توسط یکی از کارمندان سابقش تهدید به اسید پاشی و توهین در فضای مجازی شذده است، رسیدگی به این پرونده در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: شاکی در اظهاراتش بیان داشت که مدیر یک مجموعه تفریحی و خدماتی بوده است و چندی پیش یکی از کارمندانش را به خاطر خیانت در امانت و سرقت، از شرکت اخراج کرده است؛ ولی با گذشت 4 سال از موضوع، متهم در شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و واتس اپ به قصد تخریب و صدمه به اعتبار مجموعه تفریحی که قبلا در آن مشغول به کار بوده است، اقدام به انتشار مطالبی کذب و توهین آمیز می‌کرد.

رئیس پلیس پایتخت در ادامه بیان داشت:متهم نه تنها به این اقدام بسنده نکرد، بلکه با همدستی فرد دیگری باعث ضرر و خسارت مالی به مجموعه رستوران ها، سرقت لوازم و ایراد خسارت به خودروی شخصی ام شد و با ارسال اوراق جعلی اسناد قضایی در واتس آپ و حضور در محل کارم قصد تهدید و اخاذی از بنده را داشت وبا این رفتار‌های ناپسند باعث برهم زدن آرامش روحی و روانی و اخلال در زندگی خانوادگی ام شده اند.

سرهنگ کاظمی گفت: پرونده با هماهنگی دادسرای مبارزه با جرایم رایانه‌ای در دستور کار مهندسان فتا قرار گرفت. با توجه به حساسیت موضوع کارآگاهان پلیس تحقیقات خود را دراین زمینه آغاز کردند و متهمان که دو نفربودند شناسایی کردند و با بدست آوردن محل سکونت آنان در حوالی اسلامشهر در یک عملیات پلیسی غافلگیرانه هر دو متهم در محل سکونت خود دستگیرشدند و به پلیس انتقال داده شدند.

وی افزود: در طی تحقیق از متهم ردیف اول و مواجه شدن با ادله‌های فنی پلیس و مشاهده مدارک و مستندات، اتهام خود را پذیرفت و انگیزه خود از این کار را اخراج او از شرکت و مشکلات مالی و کاری که عنوان کرد و گفت از زمان اخراجم در صدد انتقام گیری بودم و حال که در برابر قانون قرار گرفتم از کرده ام پشیمانم.

سرهنگ کاظمی ضمن بیان اینکه پرونده پس ازجمع آوری ادله لازم، به دادسرای مبارزه با جرایم رایانه‌ای ارسال شده است، تاکید کرد: فضای مجازی محل انتقام‌جویی و تسویه حساب‌های شخصی نیست و آبرویی که از طریق فضای مجازی بویژه شبکه‌های اجتماعی ریخته شود دیگر قابل جبران نخواهد بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان